אלף כבאים לא יצליחו לכבות את אש הגזענות

28.11.06 קטגוריית: חברה וכלכלה, שלום ודמוקרטיה, תקשורת

אלף כבאים לא יצליחו לכבות את אש הגזענות

במהלך סיור של ועדת הפנים של הכנסת באזור נצרת-עפולה, טענו כבאים מעפולה שהם חוששים מהתנכלויות ביישובים הערביים ודרשו אבטחה משטרתית. במשטרה הפריכו את טענות הכבאים

מאת: פאטמה נאסר, 28.11.2006, מחסום

כעס ומרירות שוררים ביישובים הערביים הסמוכים לעיר עפולה, לאחר חשיפת תלונות גזעניות מצד כבאים מתחנת כיבוי-האש בעפולה. הכבאים טענו כי הם חוששים להכנס ליישובים הערביים וביקשו אבטחה משטרתית.

למערכת "מחסום" נודע כי הטענות הועלו על ידי מספר כבאים ביום ראשון (שלשום) השבוע, במהלך סיור של ועדת הפנים של הכנסת באזור נצרת -עפולה. הכבאים אמרו כי הם חוששים מהתנכלויות ביישובים הערביים, אך לא עלה בידם להציג בפני חברי הוועדה ולו דוגמא אחת לאירוע מעין זה. תלונות הכבאים עוררו זעם רב בקרב חברי הוועדה, ע'אלב מג'אדלה, עבאס זכור ואחרים, שדרשו מהכבאים לחדול מהנוהג הפסול של זריקת האשמות כלפי האוכלוסייה הערבית.

בפגישה שערכו חברי הוועדה עם נציגי המשטרה בנצרת, שאל ח"כ דב חנין (חד"ש) אם הכבאים אמנם נתקלים בבעיות ביישובים הערביים. נציגי המשטרה השיבו כי לא היו דברים מעולם, וכי לא נרשם ולו מקרה אחד של תקיפת כבאים ביישובים הערביים.

תושבים מהכפרים הערביים הסמוכים לעפולה, אשר משתמשים בשירותי תחנת כיבוי-האש בעיר, אמרו כי מדובר בהאשמות חסרות שחר, שעומדים מאחוריהן מניעים פסולים וגזעניים. לדברי אחמד זועבי מהוועד המקומי בכפר סולם, מדובר בנסיון של הרשויות להתחמק ממתן שירותי חירום לאוכלוסייה הערבית.

ח"כ דב חנין אמר כי דברי הכבאים מהווים הסתה גזענית נגד ציבור שלם, ממניעים גזעניים. הוא ציין כי הדברים הם חסרי בסיס, וכי הראיה לכך היא שהכבאים שהעלו את הטענות לא הצליחו להצביע על מקרה בו הותקפו או הופרעה עבודתם. לדבריו, מדובר בחלק מתופעה רחבה יותר, שהתגברה מאז אוקטובר 2000, במסגרתה מבקשות חברות שונות להתחמק ממתן שירותים לאזרחים הערבים, בטענות כוזבות של "צורך באבטחה משטרתית".