ועדת הפנים של הכנסת נגד תכנית תע''ש

23.01.07 קטגוריית: חברה וכלכלה, ירוק, כללי, תקשורת

 ביום שני הגיעו נציגי עמותת אחל"ה שוב לכנסת, הפעם לדיון בועדת הפנים. בתום הדיון החליטה הועדה להמליץ על עצירת תכנית תע"ש השרון עד לביצוע סקר קרקע מקיף בכל השטח

 אל הכתבה המקורית כפי שהתפרסמה באתר "קהילה"

לדיון בועדת הפנים של הכנסת שנערך ביום שני הוזמנו כל הגורמים המעורבים בתכנית מ/ש 1 במסגרתה כזכור מתוכננת בנייה רוויה על שטח של 7000 דונם בשטח תע"ש הנמצא בין הרצליה, רמת השרון והוד השרון. בין השאר לקחו חלק בדיון נציגים של משרד הפנים, משרד האוצר, המשרד לאיכות הסביבה, מנהל מקרקעי ישראל , השדולה לאיכות הסביבה בכנסת וחברי כנסת נוספים שהוזמנו אף הם לדיון.

רוני רום מחברי עמותת אחל"ה מספר על רשמיו : "יזמי התכנית והמשרדים השונים התומכים בה ממש נדחקו לפינה והיו צריכים להתגונן. ולדעתי הם לא נתנו תשובות מספקות לשאלותיו של יו"ר הועדה, חבר הכנסת חאלד מג'דלה. התברר בדיון כי כל אחד מהשותפים הרבים לתכנית תע"ש השרון עושה מה שטוב לו ומקבל החלטה לגבי עצמו בלבד לי להתחשב ביתר הגורמים בתכנית. חברי כנסת רבים ציינו בדיון שזהו מצב קלאסי בו הארגונים השונים מנסים לרתום את העגלה לפני הסוסים, כלומר לפני שנוקטים בכל אמצעי הזהירות ובודקים שהתכנית לא פוגעת באף אחד , רוצים לבנות ורק אחר כך לבדוק מה לא בסדר.
יחד עם עמותת אחל"ה הגיע פרופסור נדב אהרונסון שהציג בפני הועדה את הבעיות הבריאותיות שיוצרת התכנית במתכונתה זו. אתם הגיעה גם עו"ד מיכל גולן ממשרד עורכי הדין וגנס –טוויסטר-בירן, המייצגים את העמותה כדי לטעון בשמם בכל הנוגע לצד המשפטי והסטטוטורי של הליך אישור התכנית.
רום : "מבחינתנו זו הייתה ישיבה מאוד מוצלחת. ח"כ מיכאל מלכיאור וח"כ דב חנין שמכירים את הבעיה מהפגישה הקודמת שלנו שנערכה בועדה לאיכות הסביבה , הציגו בשמנו את הדברים וטענותיהם נגד קיום התכנית כפי שהיא היו מצויינות והגנו על אינטרס התושבים".
ח"כ דב חנין שחווה דעתו על התכנית בדיון אמר : "אחת המגרעות הבולטות של תכנית תע"ש השרון היא שהיזמים מנסים לקדם תכניות פרטניות ובסופן לקבל כספים שבאמצעותם יגלגלו את המשך הטיפול בקרקע. בצורה כזו כשמבעלי הנדל"ן כבר הופכים לחלק מהתכנית אי אפשר לבצע סקרי קרקע וטיהור הקרקע כפי שהוי מבצעים אותם קודם, כי עכשיו יש עוד גורם שיש להתחשב בו".