סיכום תקשורת שבועי 1.1.2007

01.01.07 קטגוריית: חברה וכלכלה, ירוק, תקשורת

ח"כים לממשלה: תקציב 2007 אנטי-סביבתי

NRG מעריב

"תקציב המדינה לשנת 2007 הוא תקציב אנטי סביבתי מובהק, והוא מנוגד להצהרות חוזרות ונשנות של הממשלה כי תשים דגש על עניינים סביבתיים ועל המעבר לפיתוח מקיים", אומר ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת.

הסתייגויות סביבתיות לתקציב 2007

אפוק טיימס ישראל

באופן הפוך ממדיניות זו. את ההסתייגויות הסביבתיות לתקציב 2007 הגישו חברי כנסת מסיעות הבית השונות: מיכאל מלכיאור, דב חנין, אורית נוקד, קולט אביטל, יצחק גלנטי, משה גפני, רן כהן, אברהים צרצור, ליה שמטוב ורונית תירוש.

תנו לנשום בשקט!

גלי צה״ל

דברי השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא, שנאמרו שלשום במליאה. לטענתו, "החברה פועלת בהתאם לתקנים המחמירים ביותר". ויש מי שמוחה, יו"ר השדולה הסביבתית בכנסת, דב חנין, טוען: "הגיע הזמן שהמשרד יפעיל יד תקיפה – מפרץ חיפה הפך לאזור אסון אקולוגי".

בכנסת: אולמרט חמק מדיון על מינוי שר רווחה

ynet ידיעות אחרונות

אולם, בדרך לא דרך הוא הצליח לבטל את הגעתו". ח"כ דב חנין (חד"ש) מתח ביקורת על עשרת הח"כים שבחרו למשוך את חתימתם: "הגיע הזמן להתייחס ברצינות לחתימות של חברי כנסת, גם חברי הכנסת עצמם צריכים להתייחס בכבוד אל חתימתם. זה כמו לחתום על צ'ק". החתימות

פלדה קטלנית

גלי צה״ל

בעקבות הפרסום דורש יושב ראש השדולה הסביבתית בכנסת, דב חנין, לקיים דיון דחוף במליאה עוד השבוע. "הגיע הזמן שהמשרד להגנת הסביבה יפעיל יד תקיפה כנגד המפעלים המזהמים את הסביבה ופוגעים בבריאות. מפרץ חיפה הפך לאזור אסון אקולוגי, אין זכות קיום למפעלים מזהמים באזורים צפופי אוכלוסיה".

אזרחים ערבים ויהודים דורשים לסגור מפעל מזהם באזור חיפה

מחסום

ח"כ דב חנין (חד"ש) העלה את הנושא בפני מליאת הכנסת, שהחליטה לאמץ את הצעתו להקים ועדת חקירה. הוועדה תורכב מאנשי ועדת הפנים, ועדת איכות הסביבה וועדת הרווחה, ותבחן את השפעותיו של המפעל על בריאותם של תושבי האזור. הסקרים הרפואיים שנערכו באזור ובדקו את ושיעורי התחלואה ביישובים הסמוכים למפעל, העלו תוצאות מדאיגות, ובייחוד בקיבוץ כפר מסריק, הממוקם בסמיכות רבה למפעל. 90% ממקרי המוות בקיבוץ נבעו ממחלות לב וסרטן, אשר כפי הנראה נגרמו מזיהומים סביבתיים ותברואתיים.

קנס של 120 אלף ש"ח הוטל על מפעל שזיהם נחל

NFC חדשות מחלקה ראשונה

לאחרונה אף עברה הצעת חוק בוועדת השרים לענייני חקיקה, שהוגשה על-ידי חבר הכנסת דב חנין ונוסחה על-ידי הקליניקה לצדק סביבתי באוניברסיטת תל אביב, לפיה יוטל על העובר עבירה סביבתית קנס פי ארבעה משווי הנזק שנגרם, או מטובת ההנאה או הרווח שהשיג המזהם מהעבירה.