ח"כ דב חנין לרה"מ: החלטה על מלחמה מחייבת פינוי של החומרים והמפעלים המסוכנים מריכוזי האוכלוסייה

12.08.12 קטגוריית: ירוק, שלום ודמוקרטיה

ח"כ דב חנין, יו"ר הוועדה המשותפת לבריאות וסביבה של הכנסת, שלח ביום ראשון, ה-12 באוגוסט, מכתב לראש הממשלה והתריע בו כי החלטה על מלחמה מחייבת אותו לפנות את החומרים והמפעלים המסוכנים מכל ריכוזי האוכלוסייה.

בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב ח"כ חנין: "בוועדה המשותפת של הכנסת לסביבה ובריאות קיימנו בנושא הזה שורה של דיונים בשנתיים האחרונות ולמדנו היטב גם את מוגבלויות המיגונים וגם את הסיכונים שבפינוי תחת אש. את המקל הזה אי-אפשר לאחוז משני הקצוות: אי אפשר גם להוביל למלחמה וגם לא לנקוט צעדים נדרשים להגנת חיי האזרחים".

לשון המכתב:

"לאורך שלוש השנים האחרונות קיימה הועדה המשותפת של הכנסת לסביבה ובריאות דיונים בסוגיות של מפעלים וחומרים מסוכנים. מסקנות הדיונים, שהועברו גם למשרדי הממשלה הנוגעים בדבר, הן מדאיגות. ציבור גדול של אזרחים חשוף בישראל לסכנות של חומרים ומפעלים מסוכנים.

"לקחי מלחמת לבנון השנייה לימדו אותנו שבשעת חירום ותחת אש קשה ומסוכן לפנות חומרים ומפעלים מסוכנים. למדנו גם שקשה מאד, עד בלתי אפשרי, למגן אותם בצורה מספקת מפני פגיעות. אשר על כן חיוני, מבחינה זו, להקדים רפואה למכה ולבצע מהלך של היערכות מוקדמת, הפחתות והפסקות שימושים וכן פינוי של חומרים מסוכנים, ככל ובמידה שקיים צפי להתלקחות צבאית באזור.

"כראש הממשלה, המופקד על ביטחונם ובטיחותם של האזרחים, זוהי אחריותך להורות על המהלך הזה, ככל שסכנת המלחמה נראית לך ממשית.

ח"כ חנין גם הודיע כי ישתתף ביום ראשון, ה-12 באוגוסט, בהפגנה מול ביתו של שר הביטחון נגד מלחמה עם איראן (לעמוד האירוע בפייסבוק).