עוד הישג בהוזלת מחירי התחבורה הציבורית

28.03.18 קטגוריית: English, חברה וכלכלה, ירוק, כללי, שלום ודמוקרטיה, תקשורת

מהיום יוזלו גם הנסיעות הבינעירוניות בתחבורה ציבורית!
כדי להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית היא חייבת להיות גם נוחה יותר וגם זולה יותר. מחירים נמוכים באמת יוכלו לעזור לתחבורה הציבורית בתחרות עם הרכב הפרטי. לפני שנתיים וחצי קידמנו את הפחתת המחיר בגובה המע"מ, בצד הוזלות בערים הגדולות. נותר אז פער בלתי נסבל במחירים עבור תושבי הפריפריה.
היום, אחרי מאבק ממושך שניהלנו בועדת המשנה לתחבורה ציבורית, יוצא לדרך החלק השני של הרפורמה: הוזלת המחירים בנסיעות בינעירוניות. הרפורמה כוללת אוטובוסים ורכבות בכל חלקי הארץ למעט הערבה ואילת, והיא תמומש באמצעות מנוי "חופשי-יומי" או "חופשי-חודשי" שיוזילו את הנסיעות באופן משמעותי.

עכשיו נמשיך לפעול כדי שימומשו ברפורמה גם הנחות מצטברות, למשל הנחות של סטודנטים ואזרחים ותיקים. בנוסף, נפעל להנהיג גם כרטיסים משפחתיים, כך שכשמשפחה שלמה נוסעת יחד ישתלם לה יותר לנסוע בתחבורה ציבורית מאשר לקחת את האוטו.
נמשיך להיאבק על הוזלת המחירים, ועל מהפכה בתחבורה הציבורית. רק כך תוכל ישראל להשתחרר מהפקק.

شاركوا…
بشرى سارة على أبواب العيد

من اليوم تُخفَّض أسعار السفر في المواصلات العامّة بين المدن.
من أجل تشجيع السفر بالمواصلات العامة، يجب أن تكون مريحة ورخيصة، أسعار معقولة ومخفّظة ممكن أن تساهم بتفضيل السفر بواسطة المواصلات العامة عن السفر بالمركبات الخاصة.
قبل سنتين ونصف ساهمتُ بتخفيض أسعار السفر بالمواصلات العامة بنسبة ضريبة القيمة المضافة إلى جانب التخفيض في المدن الكبيرة، وبقيت المشكلة في ضواحي البلاد. اليوم وبعد نضال مكثّف ومتواصل قمنا به في اللجنة البرلمانية الفرعية المختصة بالمواصلات العامة، انطلقنا في تنفيذ المرحلة الثانية من الإصلاحات بهذا الشأن بتخفيض أسعار المواصلات بين المدن أيضا. هذه الاصلاحات تشمل السفر بالباصات والقطارات في كل أنحاء البلاد بما في ذلك ايلات والنقب، ويتم ذلك من خلال اشتراك (يومي _ حر)، أو اشتراك (شهري _ حر)، حيث ستُخفَّض الاسعار بشكل ملموس جدا. والآن نعمل من أجل أن تشمل الإصلاحات الخاصة طلاب الجامعات والمواطنين القدامى. بالإضافة إلى ذلك سنعمل من أجل استصدار تذاكر سفر عائلية، لتستطيع العائلة الكاملة السفر بالمواصلات العامة بدلا من استعمال السيارة الخاصة.
سنواصل النضال لتحسين شروط السفر بالمواصلات العامة وتخفيض أسعار السفر بشكل عام، بهذه الطريقة فقط يمكن التغلب على الاختناقات المرورية في شوارع اسرائيل.