מינימום 30: יוצאים למאבק החברתי הגדול של הקיץ

26.05.14 קטגוריית: כללי

העלאת שכר המינימום ל-30 ש״ח לשעה חיונית כדי להתמודד עם התופעה המתרחבת של המון עובדים עניים וכדי לצמצם את הפער החברתי המעמיק כאן.
השכר הנמוך בישראל הוא בעיית הבעיות בתחום החברתי: במרבית המגזר הציבורי הוא נמוך במיוחד. במגזר העסקי הוא מפגר בהרבה אחרי העלייה בפריון העבודה. ובכלל, השכר הריאלי בישראל נמוך בהשוואה למדינות המפותחות האחרות.
לכן – גם כשמדברים על עלות שכירת דירה וגם כשמדברים על מחיר הקוטג׳ – חלק מרכזי מהבעיה נמצא בתחום השכר, וחלק מרכזי מהפתרון נמצא בהעלאתו.

מאז יצאה הקריאה לעלות את שכר המינימום ל-30 ש"ח לשעה נחשפו אליה כבר 2 מיליון אנשים רק בפייסבוק. עשרות אלפים שיתפו, לחצו לייק והצטרפו לקריאה. 64 חברי וחברות כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה חתמו על הצעת החוק. יש רוב בציבור ויש רוב בכנסת בעד הדרישה הפשוטה והצודקת הזו, אבל מולנו ניצבת ממשלה קפיטליסטית קיצונית, המקדמת את העמקת הפערים החברתיים והקטנת ההוצאות החברתיות למינימום האפשרי: לכן, עד שתגיע ההצבעה הראשונה ינסו באוצר ובממשלה לשכנע את חברי הכנסת להתנגד להעלאת שכר המינימום. הם יטענו שזה יבריח את המשקיעים, יסגור את העסקים ויהרוס את הכלכלה. אנחנו מצידנו צריכים לשכנע יותר ויותר חלקים מהחברה הישראלית להצטרף אלינו ולתקן את אחת העוולות החברתיות הכי גדולות.

אז איך נעשה את זה? ראשית, נהיה בשטח. נדבר עם האנשים, נשכנע, נשמע ונענה על שאלות וחששות. ננסה להגיע לכל מקום בארץ ולהחתים על עצומת התמיכה. אם בכל שבוע נוכל להגיע למקום אחד חדש, לשכנע עוד כמה מאות אנשים, להפעיל עוד לחץ על עוד ח"כ, ליזום עוד כנס פעילים – בעוד כמה שבועות, כשההצעה תעלה להצבעה – נוכל להיות מספיק חזקים ומספיק מבוססים בשטח כדי להביא מינימום 30.

 

ומה אפשר לעשות בינתיים?

1. לעשות לייק לעמוד הפייסבוק של המאבק: https://www.facebook.com/30minimum
2. לתלות שלט מרפסת
3. להצטרף  לדוכני החלוקה ברחובות הערים
 מינימום 30