מאות הפגינו נגד אישור תכנית ספדי

18.10.06 קטגוריית: ירוק, תקשורת

מאות הפגינו נגד אישור תכנית ספדי

אהוד אמיר, לוקאל 17.10.2006

בין המפגינים – עמרי שרון, בנו של רה"מ לשעבר אריאל שרון; המפגינים קראו להימנע מאישור התכנית, שלטענתם תהרוס את העיר ואת סביבתה

במשרד הפנים בקריית הממשלה התכנסו היום (ג') חברי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, על מנת לקבוע אם תאושר תכנית ספדי. במקביל הפגינו מאות אנשים מחוץ לבניין משרד הפנים, בתביעה לדחות את התכנית.

בין המפגינים נראו פעילי למען איכות הסביבה, וקראו כי אולמרט מחלק את העיר לבעלי ההון, וכי המזימה תשלול מהעיר ומסביבותיה אוויר לנשימה. גם חבר הכנסת לשעבר עמרי שרון, שהיה יו"ר השדולה למען איכות הסביבה בכנסת הקודמת, היה בין המפגינים. כמו כן נראה בהפגנה ראש המועצה המקומית מבשרת ציון, כרמי גילון. רבים מהמפגינים טוענים כי ירושלים כעירייה אינה ערוכה לתת מענה להתפשטות העיר מערבה, כאשר עדיין, לטענתם, יש עתודות בניה בעיר עצמה.

גם תושבים מסביבות ירושלים, ממבשרת ציון ומנווה אילן ומעלה החמישה, פנו בקריאה לשמר את הנוף, שהוא מאבות הציונות ומורשת עליה נוצקה הציונות. כזכור, 50 ח"כים הגישו עצומה שקראה לביטול התכנית, וחלקם היו בהפגנה. ביניהם היו יוסי ביילין, דב חנין, קולט אביטל וכן נציג יחידת "הדורות הבאים", השופט שלמה שהם.

בהר חרת הוצגה הצגה על ידי חברי תא הסטודנטים הכלל ארצי "מגמה ירוקה". הסטודנטים תלו את עצמם על עצים וקראו מגילות אבל על חורבן ההר.