עוצרים את הגירוש ונאבקים למען דרום תל אביב

28.03.18 קטגוריית: English, וידאו, חברה וכלכלה, ירוק, כללי, שלום ודמוקרטיה, תקשורת

ההתגייסות ההולכת ומתרחבת נגד גירוש מבקשי המקלט מעוררת תקווה. במאבק הזה אנחנו יכולים לנצח.

חשובה במיוחד התארגנות התושבים בדרום תל אביב נגד הגירוש.  כי יש קשר בין מדיניות הזנחת שכונות הדרום לבין הפוליטיקה המתמקדת בשיסוי ובהסתה במקום בפתרונות אמיתיים. ההתארגנות של תושבי דרום תל אביב נגד הגירוש היא גם מאבק נגד הגירוש מהבית של תושבי דרום תל אביב עצמם, נגד דחיקתם מהשכונות, נגד הגדרתם כפולשים והשלכתם לרחוב.  הממשלה מנסה ליצור  ספין- כאילו הגירוש נעשה למען תושבי דרום תל אביב אבל למעשה לאורך שנים ממשלות ישראל מזניחות את דרום תל אביב: חוסר השקעה בוטה בתשתיות, חינוך, רווחה ותחבורה הפכו את דרום תל אביב למקום בלתי נסבל לחיות בו, במקביל היתה זו המדינה שריכזה במקום גם את מהגרי העבודה ומבקשי המקלט, ללא מדיניות סדורה, באופן שרק הגדיל את המצוקה וכן הם פונים להסתה ולהאשמת מבקשי המקלט במצבה הגרוע של דרום תל אביב והוצאת הממשלה כגיבורה שמצילה את דרום תל אביב ממצוקתה.

יש גם מי שמרוויח מהגירוש והמצוקה בדרום ת"א. לגירוש מבקשי המקלט אינטרסים כלכליים ברורים: טייקוני נדל"ן שיתעשרו מבניית מגדלי יוקרה בדרום העיר, מנהלי חברות כוח אדם שיגזרו קופון על קליטתם של עשרות אלפי עובדים זרים חדשים במקום מבקשי המקלט שיגורשו. והמפסידים? המפסידים הם תושבי דרום תל אביב שייאלצו לעזוב את השכונות, מבקשי המקלט שיגורשו וייחשפו לסכנת חיים, ותושבי המדינה שיישארו מסוכסכים ומפולגים בינם לבין עצמם.

צפו בדברים שאמרתי בכנס חירום נגד הגירוש

 

ביבי מנסה בכל הכוח להפעיל את הפרקטיקה היחידה שהוא מכיר- שיסוי אוכלוסייה אחת באחרת כדי לשרת בעלי הון, ובעיקר את עצמו. אבל זה לא עובד לו. תושבי דרום תל אביב בעצמם לא קונים את הספין. מסקר שערך מכון סמית' עבור הטלוויזיה החברתית עלה כי 71% מתושבי השכונות מתנגדים לגירוש. תושבי דרום תל אביב מבינים שאקט הגירוש הוא פעולה אכזרית, ושהבאים בתור להיות מגורשים זה הם עצמם.

צפו בדבריה של שולה קשת ממנהיגות יוזמת דרום ת"א נגד הגירוש. 

כנגד ניסיונות הגירוש, מתארגנים תושבים שפועלים באומץ ועומדים בסולידריות ביחד עם מבקשי המקלט ותושבי דרום תל אביב. 25,000 המפגינים שמילאו את כיכר רבין בשבת האחרונה הכריזו בקול ברור שהם מתנגדים לגירוש. תכניות לפיזור מבקשי המקלט בכל הארץ קורמות עור וגידים, יותר ויותר קיבוצים ומושבים קולטים אליהם מבקשי מקלט ונהיה ברור שישנה אלטרנטיבה ברורה לגירוש ופתרון קונקרטי לריכוז מבקשי המקלט בדרום תל אביב. להתארגנות האזרחית האדירה יש תוצאות בשטח – בג"ץ מציב עכשיו סימני שאלה גדולים ומעכב את הגירוש והסדקים בתכנית הגירוש מתרחבים מיום ליוםכשנאבקים אפשר לנצח. 

צילום: אורן זיו אקטיבסטילס