להקפיא את תכנית ספדי עד לבדיקה מחודשת של עתודות הקרקע למגורים בירושלים

27.06.06 קטגוריית: ירוק

הכנסת

השדולה למען ירושלים
השדולה הסביבתית-חברתית

‏יום שלישי י"ז סיון תשס"ו

חברי השדולות בכנסת:
להקפיא את תכנית ספדי עד לבדיקה מחודשת
של עתודות הקרקע למגורים בירושלים

ראשי השדולות יוזמים מהלכים פרלמנטרים וציבוריים במטרה לבלום את התקדמות התכנית

בכינוס מיוחד של השדולה למען ירושלים והשדולה הסביבתית חברתית בכנסת, בנושא תכנית ספדי והבנייה בהרי ירושלים שממערב לעיר, הודיעו ראשי השדולות, ח"כ מתן וילנאי, ח"כ קולט אביטל, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור וח"כ ד"ר דב חנין, יחד עם נציב הדורות הבאים בכנסת, השופט בדימוס שלמה שהם, כי יובילו החתמת עצומה נגד מימוש תכנית ספדי.

בדיון, שנערך היום (ג' 13/6), נכחו 14 חברי כנסת מכל סיעות הבית, שהביעו דעה נחרצת בדבר הצורך בביטול התכנית. הכינוס זומן בדחיפות, בנסיון להביא לדחיית הדיון המכריע המתוכנן במועצה הארצית ב-4 ביולי. זאת, על מנת להביא לבחינה מחודשת של הראיות לגבי עתודות קרקע בעיר, שהוצגו ע"י הקואליציה לשימור הרי ירושלים.
ח"כ הרב מיכאל מלכיאור אמר כי "אנו נמצאים פה ע"מ להרוג את התכנית. זו תכנית הרסנית לעתיד ירושלים. יש המון טיעונים מחושבים נגדה.

ח"כ קולט אביטל אמרה שתכנית ספדי מחלישה את מרכז העיר. עיריית ירושלים מתקשה גם כך לספק שירותים ותשתיות כראוי לעתודות הקרקע הקיימות. מרכז העיר מוזנח. יש להשקיע באלה, לפני שמוציאים כספים מיותרים על תכניות שמעודדות בריחה מהעיר. כולנו נפעל בשיטתיות להציג את מאגר עתודות הקרקע בפני העירייה, המתכננים ומקבלי ההחלטות.

ח"כ מתן וילנאי אמר שיש לדחות את הדיון במועצה הארצית המתוכנן ל-4 ביולי. "ישנה תמימות דעים בענין הכננת תכנית פעולה. בכוונתי לפגוש את שר הפנים ולבקשו לעכב את הדיון במועצה."

ח"כ ד"ר דב חנין: "תכנית ספדי היא בכייה לדורות להרי ירושלים. ישנה התעוררות אזרחית מרשימה, המעידה על כך שאזרחים רבים דואגים לעתיד ירושלים ומרכזה."

נציב הדורות הבאים בכנסת, השופט בדימוס שלמה שהם, נציב הדורות הבאים הזכיר את הפן המשפטי-אתי בכך שקידום תכנית ספדי נוגד את החלטת הממשלה לקדם אסטרטגיה של פיתוח בר קיימא, משום שבנייה על הרי ירושלים היא בזבוז משאבים שאולי יידרשו לדורות הבאים – כאשר עדיין קיימים משאבי קרקע בתוך העיר.

בסיכום הישיבה הוחלט:

  1. כל חברי הכנסת הנוכחים בדיון מתכוונים לפעול להחתמת עצומה של ח"כים לדחיית הדיון המתוכנן במועצה הארצית. העוצמה תקודם בשם השדולה הסביבתית-חברתית, השדולה למען ירושלים, ונציבות הדורות הבאים בכנסת. העצומה תוגש ליו"ר המועצה הארצית.
  2. השדולות יפנו לשר הפנים ולשר לאיכות הסביבה בדרישה שיפעלו לטובת הענין.
  3. חברי הכנסת יפעלו ע"מ שהנושא יועלה בהקדם בישיבותיהן של הסיעות השונות בכנסת.
  4. נציגי השדולות יבקשו לקיים דיון מיוחד במליאת הכנסת בעניין.

לפרטים נוספים:

הילה קרופסקי, 050-7809888

יולי שוורץ, 052-2686873