חד"ש: "מגנים ירי הקסאמים"

08.07.06 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה

מעריב NRG

הפגנת חד''ש בנצרת 08/07/2006חד"ש: "מגנים ירי הקסאמים"

בזמן שח"כ לשעבר דהאמשה הצדיק את ירי הקסאם וחטיפתו של החייל, גינו הערב במפלגה את הדברים. עם זאת תקפו בכירי המפלגה את פעילות צה"ל ברצועה. ח"כ ברכה: "החלטנו להרים צעקה מיידית על פשעי המלחמה שמבצעת ממשלת הדמים"

איתמר ענברי
8/7/2006 20:59

בזמן שחבר הכנסת לשעבר עבד אל-מאלכ דהאמשה יצא מגדרו כדי להצדיק את ירי הקסאמים לעבר יישובי ישראל, כמו גם את חטיפתו של החייל גלעד שליט, במפלגת חד"ש בוחרים להשמיע קולות אחרים לחלוטין. במהלך ההפגנה שהתקיימה הערב בנצרת, במחאה על פעילות צה"ל ברצועה, השמיעו כמה מהדוברים גינויים נחרצים לירי הקסאם. במקביל, תקפו הדוברים את ממשלת ישראל ואת מה שכינו "שפיכת הדם הפלשתיני ופשעי המלחמה של ממשלת הדמים".

בעצרת, שבה השתתפו כמה מאות בני אדם, בהם חברי הכנסת של חד"ש – היו"ר, ח"כ מוחמד ברכה, והח"כים חנא סוויד ודב חנין, נשאו המפגינים דגלים אדומים לצד דגל פלשתין, וקראו קריאות גנאי נגד פשעי המלחמה שמבצעת ממשלת ישראל בשטחים. "עמיר פרץ, שר הביטחון, כמה ילדים רצחת עד היום?", ו-"כל שרי הממשלה הם פושעי מלחמה", היו רק חלק מהקריאות שנשמעו.

במהלך העצרת אמרה חברת הכנסת לשעבר תמר גוז'נסקי כי דאגתה נתונה לתושבי הערים שדרות ואשקלון, שסובלים מירי הקסאמים. עם זאת, היא תקפה את ממשלת ישראל ואמרה כי היא מהווה כלי שרת בידי ממשל בוש, כדי לכסות על הפשעים שהוא מבצע בעיראק. "ההפגנה היא נגד הרצח ופשעי המלחמה שמבצעת ממשלת ישראל", אמרה גוז'נסקי. "המלחמה הזו היא לא למען שלום ישראל, אלא למען שלום הכיבוש". לדבריה, העם הפלשתיני ידע סבל רב והוא לא ייכנע לתוקפנותה של ישראל.

גם יו"ר התאחדות הסופרים הערביים, מוחמד עלי טאהא, גינה את ירי הקסאמים, ואמר כי צעד זה אינו משרת את האינטרס הפלשתיני. "כל קסאם שנורה הוא עקיצה בגבם של הפלשתינים", הוא אמר, והוסיף כי ממשלת ישראל לא תמצא אפילו ילד פלשתיני אחד שינופף בדגל לבן. "זו ממשלת דמים, ועמיר פרץ מקווה להגיע לראשות הממשלה על חשבון הדם הפלשתיני", הוא אמר.

אחרון הנואמים, יו"ר חד"ש ח"כ מוחמד ברכה, אמר בנאומו כי "לא יכולנו לשבת בשקט מול מראות הזוועה וגופות הילדים והתינוקות שלשום בעזה, ולכן החלטנו להרים צעקה מיידית על פשעי המלחמה שמבצעת ממשלת הדמים". ברכה הוסיף: "ממשלת ישראל לא מחפשת את שלום גלעד, אלא את שלום השליט. מלחמה לא תשחרר את החייל, אלא היא אמצעי לבריחה משולחן המשא ומתן. האג'נדה של אולמרט אינה כוללת דבר חוץ משפיכת דמים".

הפגנת חד''ש בנצרת 08/07/2006

העצרת שקיימה חד"ש היום בנצרת. צילום: סאמי עבד אל-חמיד

דהאמשה: חטיפת החייל היא פעולה לגיטימית ומכובדת

דבריהם של ראשי חד"ש נגד ירי הקסאם מגיעים לאחר שבראיון לעיתון "כל אל-ערב" היוצא לאור בנצרת, הצדיק חבר הכנסת לשעבר עבד אל-מאלכ דהאמשה, אשר כיהן כיו"ר סיעת רע"מ ומשמש היום כעו"ד, את השימוש שעושים הפלשתינים ברקטות הקסאם. בנוסף, אמר כי חטיפת החייל גלעד שליט היא "פעולה לגיטימית ומכובדת".

דהאמשה אף הסב את תשומת הלב לתופעה של עזיבת תושבי שדרות את העיר. דהאמשה ציין את הלחץ הנפשי ואת המאזן האסטרטגי שיוצר ירי רקטות הקסאם. "מדוע ישראל זכאית לפגוע בעזה במטוסים ולשגר טילים שמרסקים את גופם של נשים וילדים, ולפלשתינים אסור להגן על עצמם?", הוא שאל.

(איתמר ענברי | nrg | 8/7/2006 | 20:59)