לוד: הפגינו נגד המלחמה – ונעצרו בחשד להסתה

24.07.06 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה

לוד: הפגינו נגד המלחמה – ונעצרו בחשד להסתה

שני פעילי שמאל – מחד"ש ומבל"ד – נעצרו במהלך הפגנה מול הקניון העירוני בלוד לאחר שלפי החשד הסיתו נגד שר הביטחון. מפגינה: אמרנו רק ש"כל שרי הממשלה הם פושעי מלחמה", הם רצו לעצור בכל מחיר

רועי נחמיאס

שני מפגינים – מבל"ד ומחד"ש, נעצרו הערב (יום א') בחשד להסתה. השניים, ג'מאל סלאמה (28) פעיל חד"ש מרמלה וכמאל טנוס, פעיל בל"ד מלוד, נעצרו יחד עם חברם, פעיל חד"ש מתל אביב שעוכב אף הוא לחקירה. השניים יישארו הלילה במעצר עד לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום ברמלה.

מפגינים בלוד

מפגינים בלוד (קרדיט: אבי מועלם)

השלושה נעצרו לאחר שלקחו חלק בהפגנה שהתקיימה מול הקניון העירוני בלוד במחאה על מבצע צה"ל בלבנון. פעילים שהשתתפו בהפגנה התפלאו על דבר המעצר, שכן לדבריהם, תחנת המשטרה בלוד העניקה רישיון להפגנה מראש וזו אמורה היתה להיערך עד השעה 20.00. "לא זו בלבד שקיימנו הפגנה חוקית, אלא שהגיעו לשם שוטרים לאבטח אותנו. לפתע, ובלי כל סיבה נראית לעין, הם עצרו שלושה מחברינו", סיפרה ל-ynet בות'ינה, אחת ממשתתפות ההפגנה.

"הם רצו לעצור בכל מחיר"

"לא חרגנו מדבר ובאמת שלא הבנו מה קרה. אחר כך הבנו שייתכן שהם נעצרו בשל הסתה אולם גם את הטיעון הזה התקשנו להבין. אחרי הכל, לא קראנו קריאות שלא נשמעו במקומות אחרים", סיפרה המשתתפת. לדבריה, המפגינים קראו סיסמאות כגון: "ילדים בביירות ובקריות מבקשים לחיות", וכן "כל שרי הממשלה הם פושעי מלחמה".

"השוטרים אמרו שלא חוקי להשתמש בקריאות שכאלה ולקחו אותם לחקירה", היא אומרת. "הם אמרו לנו שאם עוד מישהו משתמש בסיסמא הזו – הוא ייעצר. כיבדנו גם את זה ולמרות זאת הם נעצרו. לא הלכנו נגד המשטרה אבל היתה להם מטרה – לעצור אנשים בכל מחיר וללמד לקח. לצערנו אנחנו לא מופתעים". לאחר המעצר התייצבו חבריהם של העצורים מחוץ לתחנת המשטרה בלוד, כדי לנסות ולברר מה עלה בגורלם.

מדוברות מרחב שפלה נמסר בתגובה כי "שני המפגינים שנעצרו חשודים שהסיתו במהלך ההפגנה נגד שר הביטחון, עמיר פרץ וקראו סיסמאות נגד המדינה – דבר המהווה עבירה על החוק. השניים נחקרו ויובאו מחר להארכת מעצרם בבית משפט השלום ברמלה".

בהכנת הידיעה השתתף אלי סניור

(23.07.06, 23:08)

(רועי נחמיאס | Ynet | 23/7/2006 | 23:08)