מאות הפגינו בנצרת, ברהט ובחיפה נגד פעולת צה"ל ברצועה

08.07.06 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה

מאות הפגינו בנצרת, ברהט ובחיפה נגד פעולת צה"ל ברצועה

מאת יואב שטרן, הארץ

"כל שרי הממשלה פושעי מלחמה", קראו בעצרת בנצרת, שבה השתתפו גם יהודים; על שלט נכתב: "פרץ שר הביטחון – כמה ילדים רצחת עד היום"

מאות מפגינים השתתפו אתמול (שבת) בעצרות מחאה שהתקיימו בנצרת וברהט נגד פעולת צה"ל ברצועת עזה. בתהלוכה בנצרת, שבה השתתפו גם יהודים תומכי חד"ש, בלטה הקריאה: "כל שרי הממשלה הם פושעי מלחמה". על שלט בהפגנה נכתב: "פרץ שר הביטחון – כמה ילדים רצחת עד היום". את התהלוכה הובילו חברי הכנסת של חד"ש, מוחמד ברכה, חנא סוויד ודב חנין.

מפגינים בנצרתמפגינים בנצרת, אתמול. ח"כ טאלב א-סנע: אי אפשר לפתור את הבעיה באמצעות טנקים, מסוקים והרג חפים מפשעתצלום: ג'יני

בעצרת ברהט השתתפו ראשי מועצות ואישי ציבור ערבים מהנגב. ח"כ טלב א-סאנע, יו"ר סיעת רע"מ-תע"ל, קרא לראש הממשלה אהוד אולמרט להיענות מיידית להצעת הפסקת האש של ראש ממשלת הרשות, איסמעיל הנייה, ולהוציא את כוחות צה"ל מעזה. "אי אפשר לפתור את הבעיה באמצעות טנקים, מסוקים והרג חפים מפשע (…). אלה מעשים של פיראטים", הכריז א-סאנע, והוסיף: "את החייל אפשר להחזיר רק בהידברות ובמו"מ".

בעצרת נוספת של ערבים ישראלים שהתקיימה שלשום בחיפה, בהשתתפות כמה עשרות, בלטו שלטים נוספים עם סיסמאות חריפות, בהן "ישראל וארה"ב הן ציר הרשע", "הכיבוש הוא טרור" ו"פרץ רוצח". עצרות נוספות התקיימו בעכו, באום אל-פחם ובעראבה.

בקרב ראשי הציבור הערבי בישראל קיימת התנגדות עזה לפעולת צה"ל בשטחים. הח"כים הערבים קוראים מאז תחילת המשבר לממשלה להיכנס למו"מ באופן מיידי ולהפסיק את הפגיעה באזרחים. סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), אמר היום לרדיו מונטה קרלו: "הרי ממשלת ישראל תשחרר במוקדם או במאוחר אסירים פלשתינאים תמורת החייל החטוף גלעד שליט. למה לא לחסוך שפיכות דמים?".

(הארץ 23:43 08/07/06)