התבטאויות גזעניות במשטרה

17.09.06 קטגוריית: חברה וכלכלה, שלום ודמוקרטיה, תקשורת

15 אלף ערבושים בעצרת

זו לשון ההודעה חסרת הרגישות ששלחו במשטרה לקציני המחוז במהלך כנס התנועה האסלאמית

טל ימין וולבוביץ ואיתמר ענברי, 16/9/2006 20:15

בלי כל טיפה של רגישות: אמש נערך באום אל-פאחם הכנס השנתי של התנועה האסלאמית בצפון. במהלך העצרת קיבלו קציני משטרה במחוז הצפון הודעה במכשירי הזימונית (ביפר) שלהם ובה עדכון ממוקד המשטרה בזו הלשון: "15 אלף ערבושים הגיעו עד כה לעצרת". במשטרה מתנצלים הערב על "טעות האנוש", שפורסמה בגלי צה"ל.

ח"כ דב חנין (חד"ש) הביע זעם על תגובת המשטרה שהגדירה כתקלה את ההודעה. "מי שבחר להגדיר את המקרה כתקלה, לא מבין מהי הבעיה", אמר. "הבעיה היא שבתוך הסגל הבכיר של המשטרה נמצאים כנראה אנשים שחושבים שגזענות היא אופנה מקובלת". לדבריו, הפרשה היא סימן נוסף בהתרחבות "המחלה המדבקת" של הגזענות בחברה הישראלית, מחלה שלא מסכנת רק את האוכלוסייה הערבית, אלא את החברה הישראלית כולה.

המשטרה: סליחה שכינינו ערבים "ערבושים"

בהודעה שנשלחה לקציני משטרה בביפר נאמר ש"15 אלף ערבושים הגיעו לעצרת באום אל פחם". במשטרה אומרים שזו היתה תקלה חמורה, "נגד האחראי ייבחנו צעדים משמעתיים"

אפרת וייס ורועי נחמיאס, 16.09.06, 18:45

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) הביע את זעמו על תגובת המשטרה שהגדירה את המקרה כ"תקלה": "מי שבחר להגדיר את המקרה כתקלה, אינו מבין מהי הבעיה. הבעיה היא שכנראה בתוך הסגל הבכיר של המשטרה נמצאים אנשים שחושבים שגזענות היא אופנה מקובלת. הפרשה היא סימן נוסף בהתרחבות המחלה המדבקת של הגזענות בחברה הישראלית – מחלה שלא מסכנת רק את האוכלוסיה הערבית, אלא את החברה הישראלית בכלל".

ח"כ חנין: במשטרה חושבים שגזענות היא אופנה מקובלת

ח"כ דב חנין (חד"ש) הביע זעם על תגובת המשטרה שהגדירה כ"תקלה" את הודעת הביפר שכללה את המילה "ערבושים", כפי שנחשף בגלי צה"ל.

"מי שבחר להגדיר את המקרה כתקלה לא מבין מהי הבעיה", אמר. "הבעיה היא שבתוך הסגל הבכיר של המשטרה נמצאים כנראה אנשים שחושבים שגזענות היא אופנה מקובלת".

לדבריו, הפרשה היא סימן נוסף בהתרחבות "המחלה המדבקת" של הגזענות בחברה הישראלית, מחלה שלא מסכנת רק את האוכלוסייה הערבית אלא את החברה הישראלית כולה.

מבזק: 16/09/06 20:44
איתמר ענברי

עצרת ענק בסימן דברי האפיפיור

הרשת המקומית

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) כינה את המקרה "מחלה מדבקת של גזענות בחברה הישראלית.".

שערוריה: המשטרה השתמשה בכינוי "ערבושים"

NFC חדשות מחלקה ראשונה

ח"כ דב חנין (חד"ש) הביע את זעמו על תגובת המשטרה שהגדירה כתקלה את כינוי הערבים כערבושים. "מי שבחר להגדיר את המקרה כתקלה, לא מבין מהי הבעיה. הבעיה היא שכנראה בתוך הסגל הבכיר של המשטרה נמצאים אנשים שחושבים שגזענות היא אופנה מקובלת".

לדבריו, "הפרשה היא סימן נוסף בהתרחבות המחלה המדבקת של הגזענות בחברה הישראלית, מחלה שלא מסכנת רק את האוכלוסיה הערבית אלא את החברה הישראלית בכלל".