ח"כ שנלר על ח"כ בשארה: לירות בו או שיהיה במאסר עולם

13.09.06 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה, תקשורת

ח"כ שנלר על ח"כ בשארה:

"לירות בו או שיהיה במאסר עולם"

חברי כנסת מסיעת בל"ד מבקרים בימים אלה בסוריה בתגובה, מבקשים הערב חברי הכנסת אורלב ושנלר לפעול למען עצירתם והעמדתם למשפט מנגד, טוען ח"כ חנין כי: "חברי הכנסת מהימין יתקפו את בשארה, לא משנה מה יעשה"

מאת: רונן ליבוביץ | www.Nfc.co.il

שנלר ואורלב זועמים. חנין מבין

יו"ר בל"ד, ח"כ עזמי בשארה נמצא יחד עם חברי הכנסת וואסל טאהא וג'מאל זחאלקה בביקור בסוריה. במהלך ביקורו שיבח ח"כ בשארה את סוריה על תמיכתה בפלשתינים והדגיש כי ישראל וארה"ב תוקפות את דמשק בשל עמדותיה הנחושות.

חברי הכנסת עתניאל שנלר (קדימה) וח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) קוראים הערב לנקוט צעדים פרלמנטאריים ומשפטיים כדי לשפוט את חברי הכנסת על בגידה. מנגד, טוען ח"כ דב חנין (חד"ש) כי זו דרכם של חברי הכנסת מבל"ד לקדם את האינטרסים עליהם נבחרו

ח"כ שנלר אמר ל- Nfc כי "חברי כנסת שתומכים בארץ אויב יש לכלא כמה שיותר מהר ולשים לזה סוף". לטענתו, "ישראל נמצאת במצב של שלהי מלחמה והבוגד הזה עומד לצידה של סוריה. פשוט לא להאמין שחברי כנסת תומכים במצע של סוריה".

"בוגד בבוחריו מקרב ערביי ישראל"

ח"כ שנלר מרחיק לכת טוען וטוען כי "עומדות שתי אפשרויות כדי לדון אדם כזה. לירות בו או שיהיה מאסר עולם. זה שהוא חבר כנסת, מבייש את כל חברי הכנסת ואת ערביי ישראל וגורם נזק עצום למרקם היחסים בין יהודים וערבים במדינת ישראל".

עוד אמר כי "אם הכלים המשפטים לא מספיקים, יש לבצע חקיקה של הממשלה. הוא הודיע שיפנה מחר בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה בכדי לבחון את מעצרם של חברי הכנסת מבל"ד עם כניסתם לארץ עד להסרת חסינותם והעמדתם לדין בגין תמיכה באיום בעת מלחמה. "לא די שבשארה בוגד במדינת ישראל, לה הוא הצהיר אמונים, עתה הוא אף בוגד בבוחריו מקרב ערביי ישראל אשר עדיין מתאבלים ומלקקים את פצעיהם מאלפי הקטיושות הסוריות שהרגו בהם".

בנוסף אליו, דורש הערב יו"ר איחוד לאומי- מפד"ל, ח"כ אורלב, לקדם את הצעת החוק שיזם השוללת כהונה בכנסת מחבר כנסת שמזדהה או תומך במדינת אויב או בארגון טרור. ח"כ אורלב פנה הערב ליו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ מנחם בן-ששון, בדרישה לכנס את הוועדה לאלתר לדיון בהצעת החוק והודיע כי יפנה מחר ליועץ המשפטי מזוז בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד חברי הכנסת שמבקרים בסוריה".

"לא רואה בביקור זה חידוש דרמטי"

ואילו, ח"כ חנין אינו רואה פסול בביקורו של חברי הכנסת בסוריה. ל- Nfc אמר כי "אני לא רואה בביקור זה חידוש דרמטי. ח"כ בשארה נבחר לקדם את עמדות ציבור מסוים והוא ועושה פעילות פוליטית ומצהיר את אותם דברים שהוא מצהיר בארץ".

עוד אמר כי "באופן עקרוני אני חושב שחבר כנסת נבחר כדי לקדם עמדות מסוימות ומי שתומך בעמדותיו, הצביע עבורו. לכן, אני מתפלא שמי שלא הצביע לו באים בטענות. ח"כ בשארה נסע לסוריה גם לפני הבחירות כך שמי שבחר בו ידע על נסיעותיו לסוריה".

בהתייחסותו לניסיונות לעצור את התנהלותו של ח"כ בשארה, טען כי "הכנסת לא יכולה למנוע ממנו לקדם את תפיסותיו הפוליטיות ונסיעה לסוריה היא מעשה פוליטי". לדבריו, "חברי הכנסת מהימין יתקפו את בשארה, לא משנה מה יעשה. אני מבקש מהציבור שלא להתרגש מהביקור בסוריה ולהתייחס לדברים בעופן ענייני".