תגובות לדברי אפי איתם נגד הערבים

13.09.06 קטגוריית: חברה וכלכלה, שלום ודמוקרטיה, תקשורת

ח"כ אפי איתם: "אנחנו נצטרך לעשות שלושה דברים: לגרש את רוב ערביי יהודה ושומרון מכאן. אי אפשר עם כל הערבים האלה, ואי אפשר לוותר על השטח, כי כבר ראינו מה הם עושים שם. חלקם אולי יוכלו להשאר בתנאים מסויימים, אבל רובם יצטרכו ללכת. נצטרך להכרעה נוספת, וזה לסלק את ערביי ישראל מהמערכת הפוליטית. גם כאן, הדברים ברורים ופשוטים: גידלנו גיס חמישי, חבר של בוגדים מהמעלה הראשונה, ולכן לא נוכל להמשיך לאשר נוכחות כל כך חזקה וגדולה בתוך המערכת הפוליטית של ישראל. הדבר השלישי – נצטרך לפעולה שונה מכל מה שידענו עד היום אל מול האיום האיראני. אלה שלושה דברים שיחייבו שינוי במוסר המלחמה שלנו".

איתם: יש לגרש את הערבים מיו"ש ולהרחיק ערביי ישראל מהפוליטיקה

הארץ: ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי "דברי איתם מראים על התפשטות החשיבה הכהניסטית בתוך הימין הישראלי". "גזענות היא מחלה המסכנת לא רק את הערבים בישראל, אלא את החברה הישראלית כולה", אמר חנין, שקרא לגיבוש "שיתוף פעולה רחב של הכוחות הדמוקרטיים והליברליים בחברה הישראלית לבלימת האיום המחריף על המרחב הדמוקרטי".

ח"כ חנין: "הגזענות בחברה הישראלית מסכנת לא רק את הערבים אלא את החברה כולה"
NRG מעריב: הגזענות בחברה הישראלית מסכנת לא רק את הערבים אלא את החברה כולה – כך אמר הבוקר ח"כ דב חנין (חד"ש) בתגובה לדבריו של ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי-מפד"ל). לדבריו, דברי איתם מראים על התפשטות החשיבה הכהניסטית בימין הישראלי. חנין פנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ איתם.

"איתם מדבר כמו הרב כהנא"
חדשות MSN – Israel: סוכנות הידיעות עתי"ם מוסיפה כי חבר הכנסת דב חנין (חד"ש), פנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד חבר הכנסת אפי איתם (האיחוד הלאומי-מפד"ל), בשל חשד להסתה גזענית. "דברי איתם מראים על התפשטות החשיבה הכהניסטית בתוך הימין הישראלי", קובע חנין. "גזענות היא מחלה המסכנת לא רק את הערבים בישראל, אלא את החברה הישראלית כולה". לדבריו, יש לגבש "שיתוף פעולה רחב של הכוחות הדמוקרטיים והליברליים בחברה הישראלית לבלימת האיום המחריף על המרחב הדמוקרטי".

ביילין ליועץ המשפטי: העמד את ח"כ אפי איתם לדין באשמת הסתה לגזענות
The Marker: גם חברי סיעת חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה וח"כ דב חנין, קראו למזוז, לפתוח בחקירה פלילית נגד איתם. מנהל מרכז מוסאווא, ג'עפר פרח, אמר כי דברי איתם הם סטירת לחי ליועץ המשפטי לממשלה, שהסתפק בעבר בהתנצלותו של איתם על שכינה את הערבים "סרטן". "דבריו מזכירים את כהנא ולה-פן וראוי שהמערכת הפוליטית תכריז עליו כארגון טרור גזעני", אמר.
ח"כ ברכה אמר כי "מתקפת העליהום נגד הסיעות המייצגות את האזרחים הערבים היא ניסיון לדה-לגיטימציה לציבור הערבי כולו ולשלול ממנו את זכותו להביע דעתו ולדבר על זכויותיו". לדברי ברכה, המדיניות שלה קורא איתם כבר מיושמת למעשה בפועל, שכן הפלשתינאים בגדה המערבית עדים לצעדים רבים שמטרתם לדחוק אותם החוצה ולגרשם מאדמתם וממולדתם, ובהם גדר ההפרדה בירושלים ובגדה. "מדיניות המצור וההרעבה ושלילת זכות החיים בכבוד הם אמצעי גירוש אתני מסוכן ביותר. לא צריך משאיות כדי לגרש את הפלשתינאים". עמיתו לסיעה, ח"כ חנין, אמר כי "דברי איתם מראים על התפשטות החשיבה הכהניסטית בתוך הימין הישראלי. גזענות היא מחלה המסכנת לא רק את הערבים בישראל, אלא את החברה הישראלית כולה".