"תוכנית ספדי היא פרשת נדל"ן גדולה של אולמרט"

28.09.06 קטגוריית: ירוק

"לתוכנית ספדי יש אינטרסים נדל"נים. מי שיבנה עשרות אלפי יחידות דיור בתוכנית ספדי ירוויח המון. מדברים על פרשיות נדל"ן נקודתיות של אהוד אולמרט, על דירה פה ושם בירושלים. תוכנית ספדי היא פרשת נדל"ן גדולה של אולמרט". כך אמר ח"כ דב חנין, בכנס של הארגונים הירוקים, נגד תוכנית הבניה במערב ירושלים (תוכנית ספדי). הכנס נערך אמש (ג‘) במרכז בגין.

ח"כ חנין הסביר, כי כשהוא מדבר על אינטרסים נדל"נים, הוא לאו דווקא מדבר על מעשים פלילים של אהוד אולמרט, אשר קידם את תוכנית ספדי בזמן שהיה ראש עריית ירושלים. "אני מדבר על כך, שבמאבק הזה, צריך לדעת מי הכוחות העומדים מולנו. אנו מדברים על אינטרסים רבי עוצמה, הרבה מאוד כוח. יש החושבים בממשל, כי צריך ללכת עם הכוחות האלה", אמר.

ח"כ יעקב מרגי רמז בכנס, כי כדאי לבדוק את האינטרסים הכלכליים שמאחרי תוכנית ספדי וכי הקשר בין הון לשלטון מזכיר לו קשר דומה, בעיר ממנה הוא בא, באר שבע. "מי שרוצה לחקור מה קרה בדיוק בתוכנית ספדי, שיבדוק מה קרה בבאר שבע. תכננו כל מיני תוכניות גדולות, בנו סביב לה והכשילו את העיר עצמה".

ח"כ מרגי, איש ש"ס, אמר כי לדעתו, אפשר להשיג הצהרה פומבית של הרב עובדיה יוסף, נגד תוכנית הבניה המתוכננת. בנוסף, אמר, כי לדעתו, יש לעצור את תוכנית ספדי בחקיקה ובפניות לבית המשפט, מאשר להתמקד בקיום הפגנות.

ח"כ אורי אריאל אמר, כי הבנייה תוביל למצב, שלירושלים תהיה כניסה אחת ויציאה אחת, לכיוון תל אביב והדבר יחנוק את ירושלים. "זוהי תוכנית מוטרפת והאיחוד הלאומי מפד"ל מתנגדים לה", אמר.

נואם אחר בכנס, פרופ‘ יורם מישר, כלכלן מהאוניברסיטה העברית, אמר כי השיקול הדמוגרפי, שבגללו נולדה תוכנית הבנייה בספדי, לא רלוונטי יותר, לאחר הקמת גדר ההפרדה. עוד אמר, כי בדיקות לימדו, כי ההערכות שמתקיימות לגבי גידול במספר התושבים בירושלים, מאוד לא מדויקות.

כתב: שלמה צזנה

02net – ירושלים ברשת
02net 10:30 27/9/06