בקשה לכינוס מיוחד של המליאה בפגרה בנושא סביבתי

18.09.06 קטגוריית: ירוק, תקשורת


כנסת ישראל
השדולה הסביבתית-חברתית

בס"ד 18.9.06

הודעה לעיתונות

לראשונה בתולדות הכנסת: בקשה לכינוס מיוחד של המליאה בפגרה בנושא סביבתי

הבוקר הגישו חברי הכנסת ד"ר דב חנין והרב מיכאל מלכיאור, ראשי השדולה הסביבתית-חברתית של הכנסת, בקשה לכנס את מליאת הכנסת לדיון מיוחד על הסיכונים הסביבתיים לבריאות ולחיים במפרץ חיפה

היום (ב', 18.9.06), הגישו חברי הכנסת ד"ר דב חנין והרב מיכאל מלכיאור, ראשי השדולה הסביבתית-חברתית של הכנסת, בקשה לכינוס מיוחד של מליאת הכנסת בפגרה שיעסוק בסיכונים הסביבתיים לבריאות ולחיים במפרץ חיפה. על הבקשה חתומים 37 חברי כנסת, רובם חברים בשדולה הסביבתית-חברתית של הכנסת. זוהי הפעם הראשונה בתולדות הכנסת בה מוגשת בקשה מסוג זה בנושא סביבתי.

הבקשה הוגשה בעקבות סיור של חברי השדולה הסביבתית-חברתית במפרץ חיפה לפני כשבועיים. בסיור זה למדו חברי הכנסת את הסיכונים להם היו חשופים אלפים רבים מתושבי חיפה והקריות בעת המלחמה בצפון מריכוזי החומרים המסוכנים שהיו בטווח הקטיושות. כמו כן, למדו חברי הכנסת על הסיכונים היומיומיים ועל זיהום האוויר שמקורו בתעשייה הכבדה שבמפרץ חיפה.

בעקבות הסיור, בדיון שהתקיים בשבוע בעבר בוועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת העלה ח"כ חנין את נושא הסיכונים לבריאות ולחיים במפרץ חיפה. בתשובה הודיע ח"כ ראלב מג'אדלה כי יקים צוות מיוחד של הועדה שיעסוק בנושא זה.

כעת, הגישו ראשי השדולה הסביבתית-חברתית גם בקשה לדיון מיוחד של המליאה ויש לצפות כי היא תאושר בימים הקרובים.

למידע נוסף:

  • שמואל חן, מנהל השדולה הסביבתית-חברתית 050-8-221497
  • יולי שוורץ, דוברת ח"כ הרב מיכאל מלכיאור 052-2-686873