אולמרט מודה: מינוי שר רווחה כפוף לשיקולים קואליציוניים

25.10.06 קטגוריית: חברה וכלכלה, ירוק

נוכחות דלילה במליטה בדיון שהח"כים יזמו על היעדר שר רווחה
טולי פיקרש, הצופה 25/10/2006

אחרי הבטחות רבות שטרם מומשו, שב אמש ראש הממשלה והבטיח במליאת הכנסת כי בקרוב ימונה שר רווחה, אבל הפעם הוא גם הודה פומבית כי אי מינוי שר עד היום ומינויו הצפוי של שר רווחה – "כפוף לשיקולים פוליטיים וקואליציוניים".
ראש הממשלה נדרש אתמול להופיע במליאת הכנסת ולספק לחברי הבית הסברים מדוע טרם מונה שר רווחה במשרה מלאה, וזאת על פי דרישתם של למעלה מ- 40 ח"כים, כפי שקובע התקנון. במהלך נאומו התעמת אולמרט עם חברי האופוזיציה, גם על רקע העובדה שהמליאה הייתה כמעט ריקה. "40 ח"כים דורשים שראש הממשלה יבוא ויעסוק בנושא אחד שעומד בראש סדר העדיפויות שלהם חודש שלם, וכמעט רובם לא כאן", תקף.
ראש הממשלה חטף ביקורת חריפה על היעדר שר רווחה כמעט שנתיים. "הוא לא מצא לנכון בשום שלב של מלחמת לבנון למנות שר רווחה, אלא שר לאיום אסטרטגי, אך האיום האסטרטגי על ישראל הוא מצוקת השכבות החלשות", טען ח"כ רן כהן (מרצ).
ח"כ גדעון סער (ליכוד) הזכיר לאולמרט את הביקור המתוקשר שלו בבית התמחוי וציין כי פעם בחודש אנו שומעים שתיכף ימונה שר רווחה. אגב, לאחרונה שוב נפוצו ידיעות כאילו השר אדרי ימונה לשר רווחה, אך שמו לא הוזכר בנאומו של אולמרט במליאה.
ח"כ דב חנין (חד"ש), מיוזמי הדיון, אמר כי "הבעיה איננה רק היעדר שר רווחה אלא היעדר מדיניות רווחה".
אולמרט ענה כי "לא שמעתי את נתניהו וסער דואגים לתקציבי הרווחה". לדבריו, תקציבי הרווחה גדלו דרמטית השנה ב-3.8 מיליארד שקל.
יו"ר האופוזיציה נתניהו טען כי "אולמרט נלחם בעוני 'בהצלחה' כפי שהוא נלחם וניצח בלבנון", וכי הוא מנסה להתנער מאחריותו לעוני ומנסה לגלגל את המצוקה על כתפי הממשלה הקודמת.