חברי הכנסת מפגינים: לא לתוכנית ספדיה ולא להרס ירושלים

18.10.06 קטגוריית: ירוק

חברי הכנסת מפגינים: "לא לתוכנית ספדיה ולא להרס ירושלים"

חברי כנסת הצטרפו למפגינים נגד תוכנית ספדיה ח"כ חנין: "התוכנית מתעלמת משיקולים סביבתיים וחברתיים ומונעת מאינטרסים נדל"ניים" ח"כ אביטל: "אין סיבה להרוס את הריאה הירוקה היחידה שנותרה בעיר"

מאת: רונן ליבוביץ | www.Nfc.co.il

חברי השדולה הסביבתית-חברתית של הכנסת, הפגינו הבוקר (ג', 16.11.06 ) יחד עם ארגוני הסביבה נגד תוכנית ספדיה לבנייה במערב ירושלים. חברי הכנסת שהפגינו מול משרד הפנים בירושלים לרגל דיון המועצה הארצית לתכנון ובנייה בנושא, הביעו את מחאתם הנמרצת כנגד התוכנית. בהפגנה נכחו מאות רבות של מפגינים שקראו למועצה הארצית לתכנון ובנייה לדחות את תוכנית ספדיה.

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר, כי תוכנית ספדיה תהרוס שטחים ירוקים נהדרים, המשמשים את כלל תושבי המדינה, אבל גם תפגע קשות במרכז ירושלים ובאיכות החיים בעיר הגדולה בישראל. ח"כ חנין הוסיף, כי התוכנית מתעלמת משיקולים סביבתיים וחברתיים ומונעת מאינטרסים נדל"ניים ומחזיון השווא של הפיכת ירושלים ל"מטרופולין מים עד ים", מים המלח עד הים התיכון. ח"כ חנין איחל לחברי המועצה הארצית, "בוקר טוב, בוקר של החלטה נכונה לשמירת השטחים הפתוחים והירוקים של ירושלים, בוקר של החלטה שתתחשב ב- 16,000 התנגדויות של תושבי ירושלים לתוכנית".

ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד) אמר, כי השדולה הסביבתית-חברתית הצליחה לסייע בהחתמתם של למעלה מחמישים חברי כנסת על עצומה האומרת "לא לתוכנית ספדיה ולא להרס ירושלים".

לדבריו, "אין לי ספק שחברי המועצה הארצית ישמעו את קריאתם של חברי הכנסת, וזעקת 16,000 מתושבי ירושלים שהגישו התנגדויות, ולא יאפשרו את הרס בירת ישראל. תוכנית ספדיה תוכננה לפי דפוסים של בניית ערים מלפני 30-40 שנה – ואלה פסו מן העולם, משום שהתברר שהדבר הרס את מרכזי הערים. אסור לתת לדבר הזה לקרות בירושלים, שבה מרכז העיר והעיר העתיקה הם לבם של ישראל והעם היהודי".

ח"כ קולט אביטל (עבודה) שבנוסף לחברותה בשדולה הסביבתית-חברתית היא משמשת כיו"ר עמית של השדולה למען ירושלים אמרה, כי יש עתודות ל- 100,000 יחידות דיור בעיר וכי אין סיבה להרוס את הריאה הירוקה היחידה שנותרה בעיר.

17/10/2006