נציגי השדולה הסביבתית-חברתית הפגינו הבוקר

17.10.06 קטגוריית: ירוק


כנסת ישראל
השדולה הסביבתית-חברתית

הודעה לעיתונות

יום שלישי 17 אוקטובר 2006

כ"ה תשרי תשס"ז

נציגי השדולה הסביבתית-חברתית הפגינו הבוקר
עם ארגוני הסביבה נגד תכנית ספדי

ראשי השדולה הסביבתית-חברתית של הכנסת, חברי הכנסת הרב מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד) וד"ר דב חנין (חד"ש) הפגינו הבוקר (ג', 16.11.06 ב- 08:00) יחד עם ארגוני הסביבה נגד תכנית ספדי לבנייה במערב ירושלים. בהפגנה נכחו גם חברי הכנסת קולט אביטל, זבולון אורלב ויוסי ביילין החברים בשדולה. כמו כן נכחו ח"כ יורי שטרן וח"כ לשעבר עמרי שרון.

בהפגנה שהתקיימה מול משרד הפנים בירושלים לרגל דיון המועצה הארצית לתכנון ובניה בנושא, הביעו ראשי השדולה הסביבתית-חברתית את מחאתם הנמרצת כנגד התכנית. בהפגנה נכחו מאות רבות של מפגינים שקראו למועצה הארצית לתכנון ובניה לדחות את תכנית ספדי.

ח"כ ד"ר חנין אמר כי תכנית ספדי תהרוס שטחים ירוקים נהדרים, המשמשים את כלל תושבי המדינה (ובפרט את אלה שאינם יכולים להרשות לעצמם לטוס לחול בכל חג) אבל גם תפגע קשות במרכז ירושלים ובאיכות החיים בעיר הגדולה בישראל. ח"כ חנין הוסיף כי התכנית מתעלמת משיקולים סביבתיים וחברתיים ומונעת מאינטרסים נדל"ניים ומחזיון השווא של הפיכת ירושלים ל"מטרופולין מים עד ים", מים המלח עד הים התיכון. ח"כ חנין איחל לחברי מעוצה הארצית "בוקר טוב, בוקר של החלטה נכונה לשמירת השטחים הפתוחים והירוקים של ירושלים, בוקר של החלטה שתתחשב ב- 16,000 התנגדויות של תושבי ירושלים לתכנית".

ח"כ הרב מלכיאור אמר כי השדולה הסביבתית-חברתית הצליחה לסייע בהחתמתם של למעלה מ- 50 חברי כנסת על עצומה האומרת "לא לתכנית ספדי ולא להרס ירושלים". לדבריו, "אין לי ספק שחברי המועצה הארצית ישמעו את קריאתם של חברי הכנסת, וזעקת 16,000 מתושבי ירושלים שהגישו התנגדויות, ולא יאפשרו את הרס בירת ישראל. תכנית ספדי תוכננה לפי דפוסים של בניית ערים מלפני 30-40 שנה – ואלה פסו מן העולם, משום שהתברר שהדבר הרס את מרכזי הערים. אסור לתת לדבר הזה לקרות בירושלים, שבה מרכז העיר והעיר העתיקה הם ליבם של ישראל והעם היהודי".

ח"כ קולט אביטל, חברת השדולה הסביבתית-חברתית ויו"ר עמית של השדולה למען ירושלים אמרה כי יש עתודות ל- 100,000 יחידות דיור בעיר וכי אין סיבה להרוס את הריאה הירוקה היחידה שנותרה בעיר.

למידע נוסף:

שמואל חן, מנהל השדולה הסביבתית-חברתית 050-8221497

יוֹלי שוורץ, דוברת ח"כ הרב מיכאל מלכיאור 052-2686873