פארקים ציבוריים – מעכשיו, באמת!

23.10.06 קטגוריית: ירוק

יואב כהן, גלי צה"ל
22/10/2006 21:49

בשנים האחרונות גילו רשויות מקומיות שיש להן אפשרות לגבות תשלום בכניסה לגנים ציבוריים בשיטחן. היום עברה ברוב של 6 מול 2 הצעת חוק שתמנע מעיריות את גביית דמי הכניסה למה שמוגדר כ"שטח ציבורי פתוח".

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה חוק האוסר על רשויות מקומיות לגבות כספים תמורת כניסה לשטחים ציבוריים פתוחים.

מי שיבקש לבלות את צהרי השבת בפארק רעננה, יאלץ להיפרד מ-10 עד 15 שקלים. אלא שהנוהג לשלם לעיריה עבור ביקור בפארקים פתוחים הינו נחלת חלקם של עיריות רבות – כך נמסר מהמשרד להגנת הסביבה. מסתבר שעיריות רבות, בהן גם קריית מוצקין, מנצלות את האפשרות שיש להן, נכון להיום, לגבות כספים עבור כניסה לשטחים ציבוריים.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה כי העירייה השקיעה בפארק כספים רבים ואחזקתו מחייבת עלויות כבדות. ואילו מעיריית בקריית מוצקין נמסר כי מדובר בגן חיות, למרות ששטח גן החיות לא מהווה מחצית משטח הגן כולו. היום עברה בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק שתמנע את גביית הכספים בכניסה למה שמוגדר "שטח ציבורי פתוח" – גנים, פארקים וכדומה.

חבר הכנסת דב חנין מ"חד"ש", אחד מיוזמי ההצעה, אמר היום כי דרישת העיריות מהמבלים היא קפיטליסטית ומגונה: "גביית כסף בכניסה לגן ציבורי היא אמירה לעניים – 'אתם צריכים להשאר בחוץ, אין לכם פה מקום'. היום אנחנו סוגרים פארק ברעננה, ומחר נסגור את כיכר רבין, שעליה בוודאי עירית תל-אביב משקיעה כספים, וכך נגיע למצב שכל המדינה הזו תחולק לחלקות קטנות שבכל אחת מהן נצטרך לשלם כסף".