בדרך: כניסה לגנים ציבוריים ללא תשלום

24.10.06 קטגוריית: חברה וכלכלה, ירוק

הצעת חוק חדשה, תוגש בקרוב לאישור הכנסת, אוסרת על רשויות מקומיות לגבות תשלום בעבור הכניסה לגנים ציבוריים. יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית: "הזכות ליהנות מפארק עירוני היא זכות אנושית בסיסית"

דוד הכהן, YNET

פורסם: 23.10.06, 13:57

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול (א') את הצעת החוק לאיסור גביית דמי כניסה לגנים ציבוריים. יוזמי הצעת החוק הם הח"כים דב חנין, משה גפני ודוד אזולאי .

מטרת הצעת החוק להסדיר בחקיקה ראשית את הזכות של כל אדם לגישה חופשית אל הגנים הציבוריים בכל רשות מקומית. הצעת החוק תובא בקרוב לאישור הכנסת. אם אכן תאושר לא יוכלו עוד רשויות מקומיות לחייב בתשלום עבור כניסה לפארקים עירוניים.

לאחרונה, בהיעדר כל הוראת חוק האוסרת על גביית דמי כניסה, החלו רשויות מקומיות מסוימות לדרוש דמי כניסה אל גנים ציבוריים שבתחומן גם ממי שאינו נמנה על תושביהן.

בין השאר עיריית רעננה גובה תשלום בכניסה לפארק העירוני בסופי שבוע למי שאינו תושב העיר. מדובר בפארק עירוני שהקימה העירייה בשטח של כ-150 דונם. בג"ץ שהגישה עמותת אדם טבע ודין נגד גביית דמי הכניסה נדחה.

ח"כ חנין, יו"ר עמית של השדולה הסביבתית-חברתית של הכנסת, בירך על אישור הצעת החוק. "הזכות ליהנות מפארק עירוני היא זכות אנושית בסיסית. מי שנפגע מגביית תשלומים בגין כניסה לפארקים הינם החלשים והעניים. הצעת החוק תביא להפסקת התפשטות המגיפה הזו", אמר חנין.

(דוד הכהן | ynet | 23/10/2006 | 13:57)