דרישה בכנסת לבטל מכתבי הפיטורין לעובדי נתב"ג

15.11.06 קטגוריית: חברה וכלכלה

דרישה בכנסת לבטל מכתבי הפיטורין לעובדי נתב"ג

ועדת הכלכלה דנה היום בסוגית פיטורי מאות עובדים ברשות שדות התעופה מנכ"ל רשות שדות התעופה: "הרשות אינה יכולה יותר לחרוג מהתקציב ועליה לפטר עובדים על אף הכאב הכרוך"

מאת: רונן ליבוביץ | www.Nfc.co.il

ועדת הכלכלה קיימה היום (ב', 13.11.06) דיון משולב על ההצעה לסדר היום של ח"כ יורם מרציאנו (עבודה) בעניין פיטורי מאות עובדים ברשות שדות התעופה, ועל ההצעה לדיון מהיר בעניין שביתת העובדים הארעיים בנתב"ג של ח"כ דב חנין (חד"ש).

ח"כ חנין אמר כי הגיע הזמן כי הכנסת תאמר את דבריה ביחס לעקיפה של חוקי העבודה בעקבות הפיטורין השנתיים הנהוגים על-ידי הרשות. "משתמשים בשיטת הדלת המסתובבת, מפטרים ולאחר חודשים סבורים מחזירים עובדים על-מנת לשמור על קבוצה קבועה של עובדים ארעיים".

גבי אופיר, מנכ"ל רשות שדות התעופה, אמר כי הפעילות בנתב"ג הינה עונתית, ובשל התפיסה התפעולית כל שנה נאלצים לפטר עובדים ארעיים. "העסקת העובדים הזמניים בתקופות בהן פוחת מספר הטיסות, תגרום לרשות להוציא 1-1.5 מיליוני ש"ח ומאחר ואינה יכולה יותר לחרוג מהתקציב, עליה לפטר עובדים על אף הכאב הכרוך".

"על דעת יו"ר ההסתדרות הופצו כ-144 מכתבי שימוע לעובדים, ומתוכם יפוטרו 74 עובדים. 64 עובדים מסך הכל המיועדים לפיטורין הינם קרובי משפחה של עובדים המועסקים על-ידי הרשות". על-פי דבריו, הרשות מעסיקה היום כ-1,300 עובדים קבועים, ובכך חורגים ב- 200 עובדים מהתקינה שנקבעה על-ידי מועצת הרשות.

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) טענה כי "שימוע משמעו פיטורין, ועובד ארעי זו פיקציה על-מנת לעשוק אותם ולא ליצור יחס עובד-מעביד. אני מניחה שליו"ר ועדת הכלכלה ולמשרד התחבורה יש שוט, עד שהעובדים יחזרו לעבודה".

ח"כ מרציאנו הצטרף לדבריה והציע לרשות להפסיק להשקיע בבטון, ולהתחיל להשקיע בעובדים. "משפחות מתרסקות מכיוון שאינן מצליחות לעמוד בנטל המשכנתא".לשאלתו של מרציאנו האם גויסו עובדים חדשים בתקופה האחרונה, מנכ"ל הרשות השיב בשלילה.

ח"כ רונית תירוש (קדימה) הציעה לאפשר לרשות לקדם מהלך של פיטורין ושל פרישה מרצון על-ידי תשלום של פיצויים ראויים וסבירים, ולאפשר למפוטרים להצטרף לקורסים להסבה מקצועית.

ח"כ אמנון כהן (ש"ס) הציע תיקוני חקיקה מערכתיים שיחולו בכל הארגונים ביחס לעובדים העונתיים. ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אף הוסיף "עבודה עונתית זו רעה חולה". ח"כ דוד טל (קדימה) אמר שהרשות נותנת הנחות מפליגות לזכייני החנויות בנתב"ג, אך היא מקצצת ופוגעת בעובדים.

ניר שרון, עובד בניטול בנתב"ג אמר שלא נכון להמשיך להעסיק עובדים עונתיים ללא עתיד נראה לעין. "המאבק שלנו אינו על התנאים או על השכר, תנו לנו להמשיך להתפרנס" אמר.

יו"ר הוועדה ח"כ משה כחלון סיכם את הדיון בתביעה מהרשות על בחינה מחודשת, לפני ה-15 לחודש, תאריך מיועד להוצאת מכתבי הפיטורין, בעניין פיטורי ה-74 עובדים. "תנסו לבטלם או לפחות לצמצם למינימום" אמר כחלון.

נוצר: 13/11/2006 | עודכן: 13/11/2006 | רשימות נוספות: רונן ליבוביץ