להפסיק מיד את מעגל הדמים הפוגע בשני העמים

17.11.06 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה, תקשורת

"ארגוני הטרור ישלמו מחיר כבד"

שר הביטחון עמיר פרץ, שהקסאם פגע סמוך לביתו, מכנס את ראשי מערכת הביטחון להתייעצות מיוחדת ומאיים: "נפעל נגד כל מי שמעורב בירי הקסאמים מראשי הארגונים, ועד אחרון הפעילים"

15/11/06 14:52 מאת: ספי עובדיה ולינוי משולם – גלי צה"ל
שר הביטחון, עמיר פרץ, יכנס (15.11.06) את ראשי מערכת הביטחון להתייעצות מיוחדת בעקבות מטח הקסאם הקטלני בשדרות.

לדברי פרץ, ארגוני הטרור ישלמו מחיר כבד על האירועים האחרונים. "נפעל נגד כל מי שמעורב בירי הקסאמים מראשי הארגונים, ועד אחרון הפעילים", אמר שר הביטחון.

"להפסיק ירי הקסאם גם בסיכון חיי החיילים"

השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, אמר מוקדם יותר שהדרג המדיני חייב להורות לצה"ל להפסיק באופן מוחלט את שיגור הרקטות, בכל אמצעי שיידרש – ארטילרי, אווירי או יבשתי, גם אם המהלך יסכן את חייהם של החיילים.

"ההנחייה של הדרג המדיני לצה"ל הייתה חייבת ועדיין חייבת להיות הפסקה מוחלטת של ירי הקסאם מרצועת עזה לעבר ישראל", אמר דיכטר. "לצערי, אין כרגע הנחייה כזו. המהלכים שבוצעו עד עכשיו לא הצליחו להביא להפסקת ירי הקסאם.

"פעולת הצבא אינה מספקת"

"פעולת הצבא אינה מספקת. דרושה הרחבה שלה בין אם בפעולה קרקעית, בין אם בפעולה אווירית ובין אם בפעילות מיוחדת אחרת. כוחות הביטחון קיימים כדי להגן על האזרחים, גם במחיר של פגיעה בכוחות הביטחון. המציאות שאנו חיים בה היום היא בלתי סבירה, בלתי נסבלת".

השר איתן כבל הצטרף לדבריו של דיכטר וקרא להגיב בחריפות למתקפת הקסאמים: "צה"ל ומערכת הביטחון צריכים לעשות פעולה קשה וברורה, למרות שברור שכנראה גם אחרי זה ימשיכו ליפול קסאמים. הסיטואציה הזאת בלתי אפשרית. בנקודה הזאת צריך לומר "די!", צריך לעשות מעשה".

הח"כים מהימין תוקפים את הממשלה

חברי הכנסת מהימין מוחים על מה שהם מכנים "אוזלת היד של הממשלה".

חבר הכנסת דני נווה מהליכוד אמר בתגובה לאירועים, שמדיניותה של הממשלה מפלה את הדרום: "כל יום שעובר בלי פעולה רחבה, יוצר תחושה שדין שדרות אינו כדין תל אביב. ישראל תשלם מחיר כבד בחיי אדם אם לא תפעל מיד".

"תושבי שדרות משלמים בחייהם על ההינתקות"

ח"כ יצחק לוי מהאיחוד הלאומי-מפד"ל, אמר כי "תושבי שדרות משלמים בחייהם על ההפקרות הביטחונית של ההינתקות".

מטח הקסאם על שדרות מעורר תגובות מודאגות גם בשמאל: ח"כ דב חנין מחד"ש מגנה את ירי הקסאמים וקורא לפלסטינים להפסיק מיד את מעגל הדמים שפוגע לדבריו בשני העמים.