שקיות הנייר

17.11.06 קטגוריית: ירוק, תקשורת

ועדת השרים אישרה הצעת החוק: המזהם ישלם

ynet ידיעות אחרונות – Israel
ועדת השרים לחקיקה אשירה היום (א') את הצעת החוק של ראש השדולה סביבתית בכנסת, הח"כים דב חנין ומיכאל מלכיאור "המזהם ישלם". עתה תעבוד הצעת החוק לטיפול הכנסת. בסביבה, באמצעות פסיקת קנס תוך התחשבות בשווי הנזק הסביבתי שנגרם או בטובת ההנאה …

מהפיכת שקיות הנייר

NRG מעריב – 15 נובמבר 2006
הכנסת אישרה אתמול בהצבעות טרומיות שתי הצעות חוק הקובעות כי השימוש בשקיות ניילון לאריזה ייאסר, ובמקומן יוכנסו לשימוש שקיות נייר. על פי הצעות החוק, שיזמו הח"כים אסתרינה טרטמן, דב חנין ומיכאל מלכיאור, יוצאו משימוש כל שקיות הניילון הנישאות, כמו אלו המשמשות את הקונים בסופרים ובחנויות הספרים והביגוד.

הצעת חוק: שקיות נייר במקום ניילון בסופרמרקט לטובת איכות הסביבה

The Marker – 14 נובמבר 2006
על פי הצעת החוק שימוש הצרכנים בשקיות ייפחת בשל הבלאי הגבוה של הנייר; אגודת אדם טבע ודין: "כפי שהוכח מניסיונות בעולם, הפתרון המוצלח ביותר הוא גביית כסף עבור שקיות הניילון בסופר"

הצעת חוק: שקיות ניירבמקום ניילון בסופרמרקט, לטובת איכות הסביבה

הארץ – 14 נובמבר 2006

על פי הצעת החוק שימוש הצרכנים בשקיות ייפחת בשל הבלאי הגבוה של הנייר; אגודת אדם טבע ודין: "כפי שהוכח מניסיונות בעולם, הפתרון המוצלח ביותר הוא גביית כסף עבור שקיות הניילון בסופר"

מהפכת שקיות הנייר יוצאת לדרך

הצופה – 16 נובמבר 2006
רשתות השיווק יחויבו באריזה בשקיות נייר בלבד- כך קובעות שתי הצעות חוק 'ירוקות' שאושרו שלשום במליאת הכנסת בקריאה טרומית. הצעות החוק אושרו ברוב גדול, ללא מתנגדים. את הצעות החוק יזמו ח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו) וראשי השדולה לאיכות הסביבה בכנסת הח"כים הרב מיכאל מלכיור (עבודה) ודב חנין (חד"ש). יוזמי הצעות החוק הדגישו כי "שקיות ניילון הן מפגע סביבתי קשה ביותר, שכן ניילון אינו מתכלה ואינו מתפרק בטבע". כמו כן הדגישו כי "פסולת שקיות ניילון מצטברת לאורך שנים כלל בעיה שהולכת ומחריפה". בנימוק להצעתם, הדגישו יוזמי החוק כי "שקיות הניילון הקלות מתעופפות ומתפזרות לכל עבר והן נאכלות על ידי בעלי חיים שקיבלתם נסתמת, חונקות מושבות אלמוגים במפרץ אילת, מסכנות נהגים בשעת נסיעה ויוצרות מפגע אסטטי קשה". במספר מדינות בעולם נחקקו חוקים המחייבים תשלום עבור שקיות ניילון, כאשר במדינות אלה הופחת השימוש בשקיות ניילון באופן דרסטי. בחלק מהמדינות נמכרות במקביל שקיות בד, בעלות נמוכה, המאפשרות שימוש רב פעמי. על פי הצעת החוק שאושרה, כל רשתות השיווק יחויבו לעשות שימוש באריזות נייר בלבד. הרשתות יעמידו, ללא תמורה, שקיות מנייר לאריזת מוצרים ורשת שיווק שתספק שקיות ניילון- תיקנס.