מן התקשורת: סיכום שבועי 5/12/2006

05.12.06 קטגוריית: חברה וכלכלה, ירוק

הדיילים מנעו אישור תקנות הטיס

NFC חדשות מחלקה ראשונה
עם חברת התעופה, לקראת הבאת התקנות לאישור הוועדה". ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר, ש"התקנות תמוהות כי הן מסדירות כמה נקודות באופן חלקי, אך תחומים אחרים נשארים פרוצים". לאחר מכן הציע להחזיר את התקנות לשר התחבורה על-מנת שישב עם העובדים לפני-כן.

מלצרים ועובדי מטבח נקראים לדווח על פיטום אווזים

סקופ
להגנת בעלי חיים בישראל". יו"ר השדולה הם ח"כ יואל חסון וח"כ דב חנין. ייצוג ראשוני של מגיני בעלי חיים בכנסת, מקרב את מעמדה של ישראל לשאר מדינות העולם המערבי, כגון בהולנד, שם נבחרו שתי נציגות של מפלגה שהמצע שלהן הוא הגנה על בעלי חיים.

ח"כ חסון הקים את שדולת בעלי החיים

יאללה קדימה
השדולה, אותה מוביל חסון, הוקמה ביוזמת עמותת "הכל חי" , וחברים בה גם הח"כים דב חנין, משה כחלון, מיכאל מלכיאור וקולט אביטל. בישיבה הראשונה של השדולה נכחו עשרות נציגי עמותות הפועלות להגנה על החיות בישראל, לצד חסון, חנין ואנשי המשרד להגנת הסביבה והחקלאות.

"מהיום גם לבעלי-החיים יש נציגים בכנסת"

ynet ידיעות אחרונות
גם הם אזרחי ישראל וגם להם מגיעים נציגים שידברו בשמם", מכריז חבר-הכנסת יואל חסון, שהשיק היום (שלישי) את שדולת בעלי-החיים הראשונה בתולדות הפרלמנט העברי. השדולה, אותה מוביל חסון, הוקמה ביוזמת עמותת "הכל חי" , וחברים בה גם הח"כים דב חנין, משה כחלון, מיכאל מלכיאור וקולט אביטל.

ירוק עולה

הארץ
סביר להניח שאנשים כמו דב חנין, אחד מראשי השדולה הסביבתית בכנסת, או הפרופ' דני רבינוביץ', יושב ראש ארגון הגג של הירוקים, "חיים וסביבה", לא יתלהבו מהחלפת תוכנית ספדיה בתוכניות להרחבת שכונות הר חומה ושכונות נוספות בואכה מעלה אדומים.

ביקורת משמאל ומימין על הצעת החוק החדש לשב"חים

הארץ
ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) אמר כי "זוהי קטסטרופה חסרת תקדים. מה גם שהממשלה היא זו שגרמה לחלק מהאנשים להיות שב"חים בעל כרחם". ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר שבחוק הזה אין שום דבר חיובי. הוא פוגע בשורה ארוכה של אנשים". ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) אמרה כי "החוק ישבש את החיים הנורמליים של אזרחים במדינה".

חברי כנסת: השביתה במשק צודקת

NFC חדשות מחלקה ראשונה
ח"כ דב חנין (חד"ש) השתתף היום בהפגנת ראשי הרשויות הערביות בירושלים, במחאה על אי תשלום משכורות העובדים. "מדיניות הממשלה מאחדת את האוכלוסיה הערבית ואת העובדים בישראל בברית של מפגעים ושל סולידריות. המאבק צריך להימשך עד ששערוריית אי תשלום המשכורות תיפסק".

מתים כמו כלבים

הארץ
המתדון בעיר אינה עניינית, "משום שאין שום התדיינות מקצועית עליה. הם מחכים לשעת כושר כדי לסגור סופית את העסק". הח"כים דב חנין (חד"ש) וחיים אורון (מרצ) ביקשו לכנס דיון דחוף של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא הפרטת הטיפול בנפגעי סמים.

באוטובוס, מתל אביב לכנסת

הארץ
דב חנין מחד"ש הוא ח"כ היחיד שנוסע באוטובוס ולא במכונית שרד. ח"כ דב חנין מחד"ש לא מתפאר בכך, אבל כשהוא נשאל מדוע בניגוד לכל השרים והח"כים האחרים שנוסעים