המלחמה השתיקה את קול הזעקה החברתית

10.12.06 קטגוריית: חברה וכלכלה, תקשורת

"המלחמה השתיקה את קול הזעקה החברתית"

מאות הפגינו ב"וועידת ישראל לעשוקים" במחאה על הקשר הפסול בין הון ושלטון. ומי לא הגיע? לא אחר מיו"ר ההסתדרות, עופר עיני והח"כ החברתי רן כהן

גיל חורב 10/12/2006 0:30 nrg

כמה מאות מפגינים התקבצו אתמול בערב מחוץ ל"ועידת ישראל לעסקים", המתקיימת במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב. ההפגנה, הנערכת מדי שנה מחוץ למלון, זכתה לכינוי "ועידת העשוקים", ואליה הגיעו בעיקר חניכי תנועות נוער כמו הנוער העובד והלומד, השומר הצעיר, תנועות העולים ונוער חד"ש, וכן פעילים של התנועה הקיבוצית. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שהיה אמור להיות הנואם המרכזי בהפגנה, ביטל את השתתפותו והסתפק בשליחת מכתב ברכה למפגינים. עיני, אגב, צפוי לנאום היום בוועידה המתקיימת במלון.

בין הנואמים בהפגנה היו חבר הכנסת דב חנין (חד"ש), המחזאי יהושוע סובול, ופעילים חברתיים וכלכלנים בעלי השקפת עולם סוציאליסטית.

עיקר הביקורת הופנתה כלפי המפלגות "החברתיות" שחברות בקואליציה, העבודה, ש"ס והגמלאים. כמו כן עיקר הביקורת של המפגינים הופנתה כלפי תקציב 2007.

"המלחמה הביאה להשתקה של הקולות החברתיים,

ונתנה לימין לפרוח", אמרה אמש ל-nrg מעריב חברת הכנסת לשעבר, תמר ג'וזנסקי, שהשתתפה בהפגנה. "אני מאמינה שרק שיתוף פעולה בין ועדי העובדים המאורגנים לסטודנטים ועובדים שאינם מאורגנים לפעילים חברתיים יוכלו להביא שינוי".

ד"ר איציק ספורטה, מהקשת הדמוקרטית המזרחית, אמר ל-nrg מעריב: "מה שקרה, זה שהפוליטיקאים שוב לא מקיימים את הבטחותיהם. בשנה שעברה היינו כאן לפני הבחירות והבטיחו הבטחות מפה ועד הודעה חדשה, ולא קיימו. לא מדובר פה רק בחוסר יושר של פוליטיקאים, אלא בסכנה ממשית לדמוקרטיה".

במהלך ההפגנה התעמתו מספר פעילים אנרכיסטים עם השוטרים שאיבטחו את ההפגנה, לאחר שאלו ניסו לפרוץ את המחסומים שהפרידו בין המפגינים למלון ולהיכנס לוועידת העסקים. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב "די לשלטון ההון", "הילד הזה הוא עני", ו"רק שביתה כללית תפיל את התקציב". במהלך ההפגנה נעצרו 4 מהמפגינים על ידי כוחות המשטרה במקום.

בתוך המלון מתקיים ועידת העסקים השנתית, בה מתארחים מדי שנה בכירי המשק, בכירים במגזר הציבורי ופוליטיקאים. מדי שנה מפגינות תנועות חברתיות מחוץ לוועידה שבעיניהם מסמלת את הקשרים הפסולים בין הון ושלטון שהביאו להרחבת הפערים הכלכלים בחברה הישראלית.

גיל חורב 10/12/2006 0:30 nrg