מאות הפגינו ב"וועידת העשוקים" מול ועידת העסקים

10.12.06 קטגוריית: חברה וכלכלה, תקשורת

מאות הפגינו ב"וועידת העשוקים" מול ועידת העסקים

מאת שירות "הארץ" 23:47 09/12/06

המפגינים מול מלון "דייויד אינטרקונטיננטל", שבו נפתחה ועידת ישראל לעסקים, מחו על אי מינוי שר רווחה ועל הקשר בין הון לשלטון

מאות בני אדם הפגינו אמש (שבת) מול מלון "דייויד אינטרקונטיננטל" בתל אביב, שבו נפתחה ועידת ישראל לעסקים. המפגינים, שהתכנסו להפגנה תחת השם "ועידת העשוקים", השמיעו קריאות בגנות אי מינוי שר במשרד הרווחה, ומחו על הקשר בין הון לשלטון בישראל. ארבעה מפגינים נעצרו בחשד לחסימת התנועה במקום.

ועידת העסקים תימשך שלושה ימים וישתתפו בה שרים, בכירים מהמגזר העסקי ואנשי אקדמיה. הם ידונו, בין היתר במצב הכלכלה הישראלית לאחר מלחמת לבנון השנייה.

המפגינים מחוץ למלון הניפו דגלים אדומים, בובה בדמותו של שר האוצר, אברהם הירשזון, ושלטים שעליהם נכתב: "הירשזון המשת"פ של בעלי ההון". הנואם הבולט ביותר שאמור היה להופיע, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ביטל את השתתפותו בשל מחלה וגם ח"כ רן כהן (מרצ) ביטל את הגעתו.

המחזאי, יהושע סובול, אמר בהפגנה כי "במדינה הזו אוכלים את החלשים וחוגגים". ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי "סדר היום החברתי נקבר בלבנון. העניים שילמו את מחיר המלחמה האחרונה, ולפי הצעת התקציב ימשיכו לשלם את המחיר".

מאת שירות "הארץ" 23:47 09/12/06