מן התקשורת: סיכום שבועי 19/12/2006

19.12.06 קטגוריית: חברה וכלכלה, שלום ודמוקרטיה, תקשורת

ח"כ חנין: ידה של הכנסת קלה מדי על הדק החקיקה

NRG מעריב
יו"ר השדולה לזכויות אדם בכנסת, ח"כ דב חנין (חד"ש), בירך על פסיקת בג"ץ, לפיה החוק המונע מפלשתינים להגיש תביעת פיצויים נגד צה"ל אינו חוקתי. "שוב מסתבר שידה של הכנסת קלה מדי על הדק החקיקה, הפוגעת בזכויות אדם", אמר. "ביום זכויות האדם אני קורא לכנסת לקיים חשבון נפש אמיתי על פעולותיה בתחום זה".

נתניהו: אפשר לדבר עם סוריה, אם תחליט להתנתק מציר הרשע

הארץ
ולבדוק אותם ברצינות". לדבריו, "בדיקת ההצהרות של אסד ושר החוץ שלו תואמת את האינטרס הישראלי". ח"כ דב חנין (חד"ש) גינה את "מפגן הסירוב של אולמרט ופרס להצעות השלום". הוא ציין כי "הממשלה תישא באחריות לדם המיותר שיישפך אם תיחסם דרך השלום".

תגובות זועמות על החלטת העליון המתירה את מדיניות החיסולים

מחסום
החלטת בית-המשפט העליון עוררת תגובות נזעמות גם בקרב פוליטיקאים וחברי-כנסת. ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר בתגובה כי מדובר בהחלטה מצערת של בית-המשפט. "למעשה, מדובר בהוצאה להורג של אנשים שמישהו בישראל החליט שהם ראויים לגזר דין מוות, למרות שאין בספר החוקים של ישראל גזר דין מוות", אמר חנין.

תוכנית המוזיאון לאמנות עכשווית באום אל-פחם, שהוצגה שלשום בתל אביב, עוררה אופוריה בקרב

הארץ
ערבים ויהודים מכל קצוות הקשת הפוליטית. ביניהם היו שר התיירות יצחק הרצוג, חברי הכנסת דב חנין, ג'מאל זאחלקה, ראובן ריבלין ואופיר פינס. לעולם האופנה הישראלי תרם לבושן של נשים מוסלמיות רבות באירוע, שכבר מזמן חורג מסתם כיסוי ראש מטעמי דת.

בית-המשפט העליון החליט לשנות את החוק הגזעני השולל מפלסטינים את הזכות לפיצויים

מחסום
זה מוכיח את המגבלות האידיאולוגיות של החקיקה והשפיטה בישראל, בכל הקשור ליחס לפלסטינים". ח"כ דב חנין (חד"ש), הביע סיפוק מההחלטה ומתח ביקורת חריפה על הכנסת. הוא אמר בתגובה: "החלטת בית-המשפט העליון מוכיחה מחדש שהכנסת מחוקקת חוקים גזענים בקלות בלתי נסבלת. אני קורא לכנסת לעשות חשבון נפש.".

ח"כ חנין: שוב התברר – הכנסת פוגעת בזכויות אדם

ynet ידיעות אחרונות
חבר הכנסת דב חנין קרא לחברי הכנסת לקיים חשבון נפש בעקבות פסיקת בג"ץ שפלסטינים יוכלו לתבוע פיצויים על נזקים שנגרמו להם. יושב ראש "הלובי לזכויות האדם", חבר הכנסת דב חנין (חד"ש), התייחס גם הוא לפסיקה, ואמר כי "שוב מסתבר שידה של הכנסת קלה מדי על ההדק בחקיקה הפוגעת בזכויות אדם.

גלאון: הזדמנות לנתק את סוריה מאירן

NFC חדשות מחלקה ראשונה
ואילו חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) גינה את מה שהגדיר כמפגן הסירוב הממשלתי ליוזמת השלום הסורית. "תעלולי הלשון של פרס רק מעידים על המאמץ הדרוש לדחייתה של יוזמת שלום כל כך ברורה ישירה. הממשלה תישא באחריות לדם שישפך בשל חסימת הדרך בפני השלום".

חנין: על הכנסת לעשות חשבון נפש על גבולותיה

הארץ
בשמאל בירכו על הפסיקה וקראו לכנסת להסיק מסקנות ולרסן את עצמה. ח"כ דב חנין (חד"ש) בירך על פסק הדין ואמר כי "שוב מסתבר שידה של הכנסת קלה על הדלק החקיקה הפוגעת בזכויות אדם. ביום זכויות האדם אני קורא לכנסת לקיים חשבון נפש אמיתי על גבולותיה בתחום זה".

"הגיעה העת שהכנסת תעצור את בג"צ"

NFC חדשות מחלקה ראשונה
בג"צ אינו יכול לפצות את האנשים על איבוד יקיריהם ועל הנזקים שנגרמו להם, אבל ההחלטה, אף שהיא חלקית היא חשובה". וח"כ דב חנין (חד"ש) טען, כי "שוב מסתבר שידה של הכנסת קלה מדי על הדק של חקיקה הפוגעת בזכויות אדם. ביום זכויות האדם אני קורא לכנסת לקיים חשבון נפש אמיתי על פעולותיה בתחום זה".