חוק הבטחת הכנסה – שיעור הגמלה לחד-הוריים או הורים יחידים

31.01.07 קטגוריית: חברה וכלכלה, כללי, שלום ודמוקרטיה


 

אדוני היושב-ראש, גברתי ממלאת-מקום ראש הממשלה, שרת החוץ והמשפטים, עמיתי חברי הכנסת, הצעת החוק שבפנינו היא הצעת חוק חשובה. אני רוצה לברך את מציעי ההצעה, את חבר הכנסת אהרונוביץ, זאת הצעה חשובה ונכונה. היא חשובה ונכונה בכלל, אבל  בוודאי שהיא נכונה השבוע במיוחד. למה השבוע במיוחד?

More...

כי בשבוע שעבר התפרסמו נתוני דוח העוני. ונתוני דוח העוני, אדוני היושב-ראש, מצביעים על התרחבות העוני בקרב קבוצה חדשה בחברה הישראלית, וזו הקבוצה של המשפחות החד-ההוריות. זו קבוצה חדשה, גדולה וגדלה של אנשים עניים. במקרים רבים, אגב, אנשים עובדים, אנשים שמשתדלים בקושי רב, למרות כל האילוצים וכל הקשיים, לפרנס את עצמם בכבוד, אבל למרות הכול, נדחקים אל מתחת לקו העוני.
לכן, העלאת שיעור הגמלאות להורים יחידים, זהו צעד נכון,  מתחייב וראוי, הוא ראוי בכלל והוא ראוי במיוחד היום.
אני חושב שזאת תהיה אמירה אמיתית של הכנסת, נוכח נתוני דוח העוני מהשבוע שעבר, אם אכן נצליח לאשר את ההצעה בקריאה ראשונה.
עמיתי חברי הכנסת, לאלה שנמצאים כאן, ואני אומר גם לאלה שצופים בנו כרגע בחדריהם, שזה אתגר משותף של כולנו, למנוע את הסכנה, שבצדק הצביע עליה חבר הכנסת ריבלין, לפני, ולהביא למצב שבו אכן יימצאו באולם מספיק חברי כנסת כדי שנוכל להעביר את הצעת החוק, הראויה, החשובה והטובה הזאת, בקריאה טרומית.
אני מבחינתי, חבר הכנסת אהרונוביץ, מתכוון לעשות כל מאמץ ולסייע בגיוסם של חברי. אני פונה אליכם, אלה שנמצאים כאן ואלה ששומעים את הדיון שלנו ברגע זה, לעשות גם כן את המאמץ הזה. חשוב שנעביר את הצעת החוק הזאת מחר. תודה רבה.