ח"כ חנין בעניין הצגת החוק שהגיש יחד עם ח"כים אחרים על אחריות מזמין שירותי קבלן לזכויות העובדים

10.01.07 קטגוריית: חברה וכלכלה, כללי, שלום ודמוקרטיה

להלן נאומו של ח"כ חנין בעניין הצעת החוש שהגיש אותה יחד עם ח"כים אחרים ושהןעברה ע"י הח"כים ב 10.1 בהצבעה טרומית..More...
תודה רבה, אדוני. חברת הכנסת שמטוב נמקה היטב את הצעת החוק החשובה שעומדת בפני הבית. היא אמרה דברים לא רק מהראש אלא גם מהלב, מתוך מחויבות עמוקה לענייניהם של עובדי הקבלן ואני בטוח שאנחנו נמשיך ביחד לעבוד לקידום הנושא החשוב הזה.
 
אדוני היושב ראש, ברשותך, בכמה מילים. שיעור עובדי הקבלן בקרב השכירים בישראל הוא פי  5 מאשר באירופה. השכר שלהם הוא 60% מהממוצע. במקרים רבים הם עובדים בלי תנאים סוציאליים ובלי זכויות, בלי יכולת להתארגן ולהגן על זכויותיהם. כאן נמצא הקסם הגדול למעסיקים. העסקת עובדי קבלן היא פשוט חיסכון בעלויות, ולכן המחלה הזו הולכת ומתפשטת בחברה הישראלית – 45% מעובדי הקבלן היום מועסקים במגזר הציבורי, מעובדי אבטחה ועד רופאים. לכן הגיע הזמן לעשות סדר, הגיע הזמן להבטיח שחוקי המגן, שההסדרים הקיבוציים וההסכמים הקיבוציים הקיימים יחולו גם על עובדי הקבלן. עובדי הקבלן אסור שיהיו הפקר, עובדי הקבלן – אסור  שיהיו עבדי קבלן.
אדוני היושב ראש, אני רוצה רק לסיים ברשותך בהבעת הערכה גדולה לפעילי עובדי הקבלן, יעקב אדרי ואנשים אחרים, אנשים מסורים שמקדישים המון זמן ומאמץ למאבק הזה, ואני רוצה, אדוני היושב ראש, להביע את הערכתי לוועדת השרים לענייני חקיקה, לשר אדרי שנמצא אתנו – על גישתם העניינית, הרצינית, ועל תמיכתם בהצעות החוק. תודה רבה.