אולמרט עצר את הפרטת טיפות החלב

13.02.07 קטגוריית: חברה וכלכלה, כללי, תקשורת

 

ההודעה נמסרה בכנס באר שבע השישי לשלום הילד. ראש הממשלה שיגר לבאי הכנס מכתב ובו נאמר: "מאז שנכנסתי לתפקידי ביקשתי לתת עדיפות לקידום מצבם של הילדים ובני הנוער בישראל"

יעל ברנובסקי ynet- 13.2.07

 More...

 

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הודיע הבוקר (יום ב') שהורה להקפיא את תהליך ההפרטה של טיפות החלב, ולבסס אותן כשירות ממלכתי. ההודעה נמסרה ב"כנס באר שבע לשלום הילד", שהתקיים באוניברסיטת בן גוריון.
 

 
 

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, יצחק קדמן, בירך על ההחלטה ואמר כי "כוונת האוצר לסגור את אלף התחנות לבריאות המשפחה עלולה הייתה להביא הרס מוחלט". הכנס השישי בבאר שבע עוסק במספר נושאים הקשורים לילדים כגון הסדרי טיעון במשפט פלילי, עבריינות חוזרת של בני נוער וילדי התנתקות.
 

 

 
 

ראש הממשלה הודיע שלא יוכל להגיע לכנס. הוא שיגר מכתב (לנוסח המלא של המכתב – לחצו כאן ) למנכ"ל המועצה לשלום הילד, ובו אמר: "מאז שנכנסתי לתפקידי ביקשתי לתת עדיפות לקידום מצבם של הילדים ובני הנוער בישראל. אינך אמור להיות מומחה לחינוך, די שהיית ילד או גידלת ילדים משל עצמך כדי להכיר הן בחשיבות והן ביעילות ההשקעה בילדים בגיל הרך".
 

 

 
 

אולמרט סיפר על הפסקת הליך הפרטת תחנות הבריאות למשפחה (טיפות חלב), כדי לבסס את טיפות החלב כשירות ממלכתי מתקדם. מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, הקריא את מכתבו של ראש הממשלה, ואז פנה אליו: "עוד תיקון אחד קטן, תבטל את האגרה של טיפות חלב שהיא קשה למשפחות חלשות. השירות הזה צריך להיות חינם".
 

 
 

 
קדמן אמר שמדובר בהחלטה אמיצה בעלת השכלות דרמטיות על משפחות רבות בישראל. "כוונת האוצר לסגור את 1,000 התחנות לבריאות המשפחה (טיפת חלב) ולהעביר את השירות לאחריות קופות החולים עלולה היתה להביא הרס מוחלט של מערך שירותי רפואה המונעת ובריאות הציבור לתינוקות וילדים צעירים".
 

 
 

לדבריו, "זה שירות אוניברסלי מהמעלה הראשונה גם בקנה מידה בינלאומי, שזוקף לזכותו הצלחות מוכחות בתחומים כמו היקף כיסוי החיסונים לתינוקות וילדים צעירים ושיעורי תמותת תינוקות מהנמוכים בעולם. לפיכך אנו מברכים על ההחלטה של ראש הממשלה ומקווים שבכך הוסר לתמיד איום ההפרטה על שירות חיוני זה".
 

 
 

ההסתדרות הרפואית בירכה את ראש הממשלה על החלטתו. יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר יורם בלשר, ציין כי זו הבשורה הטובה ביותר שנשמעה זה זמן רב ממערכת הבריאות. "אני שמח שהשפיות חזרה למערכת. אילו היה תהליך ההפרטה יוצא לדרך, הוא היה גובה מחיר בריאותו כבד מילדי ישראל ומסיג לאחור שנים רבות את הטיפול באם ובילד".
 

 
 

 

 

 

בהכנת הידיעה השתתפה מיטל יסעור-בית אור