גדר ההפרדה

19.02.07 קטגוריית: ירוק, כללי, שלום ודמוקרטיה

תודה רבה, אדוני היושב-ראש. אדוני השר, אני רוצה לשאול שאלה נוספת בעניין שגם הוא נוגע לקשר שבין שיקולים סביבתיים לבין שיקולים מדיניים, וכוונתי לנושא גדר ההפרדה באזור שנקרא בשם "סובב סובב מעלה אדומים", אבל בפועל מתרחק 10 ק"מ מזרחה, 10 ק"מ צפונה ממעלה אדומים, ופולש לתוך תחומיה של שמורת ואדי קלט. אני יודע שרשות הטבע והגנים מתנגדת לתוואי המוצע, וזו גם עמדתם של הארגונים הירוקים. רציתי לדעת, אדוני השר, האם גם משרדך מעורב בתהליכי קבלת ההחלטות? האם בכוונתך גם להביע עמדה בנושא הזה? תודה. 

 

היו"ר אמנון כהן: 

 

בבקשה, השר. 

 

השר להגנת הסביבה גדעון עזרא: 

 

בראשית דברי לחבר הכנסת יוסי ביילין. אני מבטיח לך, יוסי, שנעשה הכול על מנת שלא תהיה התקרבות כלשהי לאזור הבעייתי. דבר אחד. 

 

דבר שני, בתשובה שלי אמרתי לך בסוף דברי, ואני חוזר ואומר שהחפירות נערכות בתיאום מלא עם התושבים המקומיים, שחלקם משתתפים בחפירה. 

 

הממצא מבחינה ארכיאולוגית הוא חשוב מאוד, ואיננו דומה למצב שמדובר בו כרגע, שזה ממש סמוך להר הבית, ואין לו קשר להר הבית. ושמחתי לשמוע את ההודעה שלך אתמול. 

 

לשאלתו של חבר הכנסת דב חנין. משרדי פועל באמצעות רשות הטבע והגנים לתאם את מיקומה המדויק של הגדר, כאשר אנחנו בודקים את ההשלכות הסביבתיות של מיקום הגדר. בסופו של דבר המסלול נקבע על ידי שלטונות הצבא וממשלת ישראל. רק הבוקר יכולת לשמוע, אני שמעתי בחדשות, על דיון נוסף שנערך אתמול בנושא הזה. 

 

אנחנו ערים לצורך לשמור על הטבע ועל המסדרונות האקולוגיים, וואדי קלט הוא מקום חשוב לכולנו מאוד, ואנחנו עוקבים בהתמדה אחרי מה שקורה במקום. נעשה הכול על מנת שלא תהיה פגיעה בטבע. 

 

היו"ר אמנון כהן: 

 

תודה. תודה, אדוני השר. אנחנו נעבור לשאילתה בעל-פה נוספת. השר יעקב אדרי ישיב לשאילתה בעל-פה, מס' 94, שהוגשה לשרת החוץ. הנושא הוא משא-ומתן על מתחם הר-ציון. בבקשה, אדוני השר. קודם כול יקרא את השאילתה המציע. בבקשה. תקרא מהנייר מה שכתוב בו. 

 

94