דוח סיכום פעילות – שנה ראשונה

24.04.07 קטגוריית: כללי

שלום רב,

אני מתכבד להעביר לידיכן ולידיכם דוח תמציתי על פעילותי בשנה האחרונה בכנסת. להורדת הדוח הקליקו: שנה ראשונה בכנסת – סיכום פעילות (570 KB).

לקריאת הדו"ח יש להשתמש בתוכנה הקוראת קבצי PDF. הקליקו: להורדת התוכנה.

אני מבקש מכם ומכן להקדיש מעט מזמנכם/ן לעיון בדוח. אשמח לקבל הערות, הצעות וביקורת. מטרתי היא להעמיק את שיתוף הפעולה בינינו בשנה הקרובה, מתוך הבנה ששילוב המאמצים בין כולנו – פעילים, פעילות, אזרחים, אזרחיות, חברי וחברות ארגונים פוליטיים ועמותות – הוא הדרך היחידה לעצור את רכבת המלחמה וההפרטות, להחליף את הנהג ולבחור בנתיב נסיעה אחר, נתיב של שלום ושיוויון.

אכן היתה זו שנה לא פשוטה לכולנו. די להזכיר את המלחמה בצפון, את תקציבי המדינה האנטי-חברתיים והאנטי סביבתיים שהעבירה ממשלת אולמרט, את התגברות הפוליטיקה של השנאה כלפי האוכלוסיה הערבית, את תיקי החקירות ההולכים וגובהים כנגד רבים מחברי מפלגות השלטון – כדי לצייר תמונה קשה.

לרצף האירועים האלה היתה השפעה לא מבוטלת גם על פעילותי בכנסת. השתדלתי בכל לבי לשמש לכם פה בבית הנבחרים בהוקעת המנהיגות התועה של אולמרט ופרץ בכל אחד מהצמתים שבהם הגיעו הדברים אל שולחן הכנסת. כפי שכולנו יודעים, לא בכל מקום זכינו להצלחות. אנחנו עדיין לא מספיק גדולים וחזקים כדי לעצור את ההדרדרות הכוללת. בכל זאת, לצד התסכולים הקיימים, צריך לשים לב גם להישגים שהיו לנו בשנה האחרונה, קשה ככל שזו היתה. כך אפשר לציין את ההקפאה של תכנית ספדי ואת המאבק בחומות ההפרדה במדבר יהודה; את הקידום של חוקים חשובים כמו הארכת חופשת הלידה, המזהם משלם, ואחריות מזמין שרותי קבלן; ואת ההתייצבות המיידית עם פרוץ המלחמה להשמעת קול ברור נגד מדיניות הממשלה.

הישגים היו כאשר כוחות השלום, השיוויון החברתי והצדק הסביבתי בארגונים הפוליטיים ובעמותות ידעו להתארגן לפעולה ולגייס ציבור תומכים. הפעילות הציבורית תרמה לפעילות בכנסת. אנחנו בכנסת, מצידנו, ניסינו לאורך השנה לתעל את העבודה בכנסת כך שגם היא תסייע לקידום הפעילות הציבורית.

תמצית הדוח המצורפת מתייחסת לחקיקה, לפעילות בועדות הכנסת ומתארת גם מעט מנאומיי במליאה.

אשמח לכל עזרה בהפצת הדוח בקרב חברים נוספים.

בתודה, ח"כ דב חנין (חד"ש)