חוק הגנת הכנרת אושר בקריאה שנייה ושלישית

01.04.08 קטגוריית: ירוק

דב, מיוזמי החוק: "צריך להחזיר את הכנרת לאזרחים".

הערב התקבל בקריאה שנייה ושלישית (21 בעד, אין מתנגדים) חוק הסדרת הטיפול בחופי הכנרת, אשר מחיל על חופי הכנרת את הוראות חוק שמירת הסביבה החופית, ומקים רשות (איגוד ערים כנרת) שתפעל להגנת הכנרת וחופיה.

עד לאחרונה, הגן חוק שמירת הסביבה החופית רק על חופי הים התיכון. חוק זה קובע מגבלות על הבניה לאורך החופים ומבטיח את הגישה הציבורית החופשית אליהם. בעקבות תיקון לחוק אותו יזם דב עם ראשית כהונתו, ואשר התקבל לפני מספר חודשים בקריאה שניה ושלישית, מוחל החוק כיום גם על חופי מפרץ אילת. כעת, התיקון הנוסף שיזמו דב וח"כ אופיר פינס-פז (העבודה), ואשר אוחד עם פרק מהצעת חוק ממשלתית, מוחל החוק גם על חופי אגם כנרת.

דב: "החוק שהתקבל היום בכנסת נועד להגן על אחד המקומות המיוחדים בישראל. ההגנה כוללת גם את חופי הכנרת וגם את האגם עצמו, שהוא אגם המים המתוקים היחיד בישראל. לכנרת ישנן משמעויות היסטוריות גדולות בעבר כמו גם בהווה. תקוותי שתהיינה לאגם גם משמעויות חשובות בעתיד, כאגם של שלום כשנגיע להסדר שלום עם סוריה, הסכם שבוודאי תהיינה לו השלכות גם לגבי הכנרת. אני מייחל להגעה לשלום כזה וקורא לעשות הכול כדי להתקדם אליו. ואולם, עד שיושג השלום, אסור שתימשך ההפקרות הנכחית בכנרת, של השתוללות נדל"ניסטים ואינטרסים צרים על החופים, של הפקעתם מרשות הציבור, ושל הקמת מגוון עצום של גדרות שמונעות מהציבור מעבר חופשי לאורך חופי הכנרת. חוק הכנרת מחזיר לציבור את האגם המיוחד שאינטרסים צרים השתלטו עליו והפקירו אותו."
לכתבת הארץ בעקבות אישור הצעת החוק.