הכנסת אישרה: הקרן לילדים ונוער בסיכון תמשיך בפעילותה

28.05.08 קטגוריית: חברה וכלכלה

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית הצעת חוק של דב  וחברי הכנסת נאדיה חילו (העבודה), רן כהן (מרצ), ויצחק גלנטי (הגימלאים), שמבטיחה את המשך פעילותה של הקרן לילדים ונוער בסיכון במסגרת המוסד לביטוח לאומי.

הקרן לילדים ונוער בסיכון הוקמה במקורה כאמצעי להתמודד עם התרחבות העוני, המצוקה והבעיות החברתיות בקרב ילדים ונוער עם הקיצוץ הגדול בקצבאות הילדים. במהלך השנים הקרן פיתחה מגוון של פעילויות של עזרה לילדים ונוער בסיכון ופעילותה זוכה לשבחים מכל עבר (מידע נוסף על פעילות הקרן במצ"ב). הקרן הוקמה בראשיתה מתוקף הוראת שעה בלבד שתוכננה לפוג בסוף שנת 2007.

בסוף השנה שעברה התנהל בכנסת מאבק כנגד כוונת האוצר להעביר את תקציבי הקרן לתקציב השוטף של משרד הרווחה, ובכך, למעשה, להפסיק את פעילות הקרן. בזכות מאבק נמרץ של חברי הכנסת סוכם במסגרת תקציב 2008 כי פעילות הקרן תוארך באופן זמני לשנה אחת נוספת בלבד. הצעת החוק שהתקבלה היום בקריאה טרומית מציעה לקבוע את מעמדה של הקרן באופן קבוע (ממעמדה הנכחי כהוראת שעה).

דב, חבר הועדה לזכויות הילד: "הקרן לילדים ונוער בסיכון היא מכשיר חיוני בימים שבהם המדיניות החברתית מממשיכה לפגוע בשכבות חברתיות רחבות ובמיוחד בילדים ונוער. הכנסת החליטה  היום שאסור להשאיר את הקרן כבת ערובה של האוצר."

ח"כ נאדיה חילו (העבודה), יושבת ראש הועדה לזכויות הילד: "הקרן לילדים ובני נוער בסיכון היא קרן יציבה, ראויה וחשובה הפועלת בהצלחה מרובה ולכן יש להבטיח הישארותה תחת המוסד לביטוח לאומי. אוכלוסיית הילדים בסיכון הולכת ומתרחבת כך שיש צורך בשירותים תומכים, דבר המצביע על הכרחיות הקרן לילדים בסיכון ואסור שמשרד האוצר יפגע בה."

להצעת החוק.

למידע נוסף על הקרן ועל הפעילות בכנסת להגנה עליה ראו את ההודעה והשירשורים כאן.