מהפכת האופניים יצאה לדרך – הצעת חוק עידוד תחבורת אופניים התקבלה בטרומית

25.06.08 קטגוריית: חברה וכלכלה, ירוק

הצעת חוק לעידוד תחבורת אופניים, התשס"ח-2008, פ' 17/3394, של דב ושל חברי הכנסת הרב מיכאל מלכיאור (עבודה), אופיר פינס פז (עבודה) רן כהן (מר"צ), זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), אורי אריאל (איחוד לאומי-מפד"ל), אלחנן גלזר (צדק לגמלאים), יצחק גלנטי (גיל) ואורית נוקד (עבודה) התקבלה היום בקריאה טרומית. בעבודה על הצעת החוק נוהלה הדברות אינטנסיבית עם משרדי הממשלה. הדרג המקצועי הביע הבנה לחשיבות הגדולה של החוק ולצורך בו. למרות זאת הממשלה נמנעה מלהודיע על תמיכתה בחוק.
על מנת שהאופניים יהוו כלי תחבורה נוח, יעיל ובטוח למשתמשים, יש לתמוך בהם במערכת תשתית מקיפה כמו המערכת הקיימת כיום עבור כלי תחבורה אחרים בין השאר, מכוניות, אוטובוסים ורכבות. הצעת החוק מקדמת סלילת שבילי אופניים על מנת שלא לסכן את רוכבי האופניים והולכי הרגל, קובעת הוראות לשילוב אופניים ותחבורה ציבורית ובין היתר באמצעות העלאת אופניים על אוטובוסים ורכבות ויוצרת הסדרי חנייה נוחים. בנוסף, קיימים תמריצים כלכלכיים, הן למעסיקים והן למועסקים, על מנת לעודד רכיבה על אופניים למקום העבודה. בשעה בה מחירי הדלק עולים על מדינת ישראל לאפשר לתושבים פתרון אלטרנטיבי כמו בשאר מדינות המערב.
דב: "מדובר בהתחלת דרך. צריך להתקדם בדרך זו במהירות שכן קידום האופניים צריך להשיג את המרוץ להקדמת הבחירות לכנסת. אין שום סיבה שמדינת ישראל תפגר אחרי כל מדינות העולם המערבי בקידום ועידוד תחבורת אופניים. אופניים הם חלק מרכזי מהפתרון לבעיות התחבורתיות והסביבתיות המחריפות של המאה ה-21. יתרונה של הצעת החוק במכלול הצעדים המעשיים שהיא קובעת כדי לקדם בפועל את תחבורת האופניים בישראל."
הצעת החוק נתמכת על ידי ישראל בשביל אפניים, אדם טבע ודין, חיים וסביבה, מגמה ירוקה ועמותות סביבתיות רבות נוספות.

לקריאת הצעת החוק.

לנאום בכנסת בנושא.