הקרן לילדים ונוער בסיכון תמשיך לפעול שנה נוספת

05.11.08 קטגוריית: חברה וכלכלה, שלום ודמוקרטיה

מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק של דב ושל חברי הכנסת רן כהן (מרצ), יצחק גלנטי (גיל) ונאדיה חילו (העבודה), שמבטיחה את המשך פעילותה של הקרן לילדים ונוער בסיכון במסגרת המוסד לביטוח לאומי.

הקרן לילדים ונוער בסיכון הוקמה במקורה כאמצעי להתמודד עם התרחבות העוני, המצוקה והבעיות החברתיות בקרב ילדים ונוער עם הקיצוץ הגדול בקצבאות הילדים. במהלך השנים הקרן פיתחה מגוון של פעילויות של עזרה לילדים ונוער בסיכון ופעילותה זוכה לשבחים מכל עבר. הקרן הוקמה בראשיתה מתוקף הוראת שעה בלבד שתוכננה לפוג בסוף שנת 2007.

עוד בסוף שנת 2007 התנהל בכנסת מאבק כנגד כוונת האוצר להעביר את תקציבי הקרן לתקציב השוטף של משרד הרווחה ובכך, למעשה, להפסיק את פעילות הקרן. בזכות מאבק נמרץ של חברי הכנסת נמנעה אז הפסקת פעולת הקרן. הצעת החוק שהתקבלה היום בקריאה שנייה ושלישית מאריכה את פעולת הקרן עד סוף שנת 2009.

דב: "הקרן לילדים ונוער בסיכון היא מכשיר חיוני בימים שבהם המדיניות החברתית מממשיכה לפגוע בשכבות חברתיות רחבות ובמיוחד בילדים ונוער. הכנסת חייבת למשש את ההבטחה שניתנה לציבור בעת הבחירות לקדם סדר יום חברתי שילדים, בני נוער ואוכלוסיות פגיעות נוספות נמצאים במרכזו.

החוק שקיבלנו היום מונע את הפיכתה של הקרן לבת ערובה של האוצר במאבקי תקציב 2009. זה בהחלט הישג חשוב עם משמעויות אמיתיות לבני נוער וילדים רבים הנמצאים במצבי סיכון. אני מצטער על כך שעקב משטר ההסכמות השורר בכנסת בימים אלה ועקב התנגדות האוצר אי אפשר היה להפוך את הקרן בחוק למוסד קבוע, כפי שאכן ראוי שיהיה".