בית המשפט פסק: לשקול מחדש את הקמת פרוייקט המלונות בתמנע

01.01.09 קטגוריית: ירוק

דב: "הצלת עמק ססגון היא הצלחה חשובה של המאבק הסביבתי"

בעקבות עתירה של עמותת אדם, טבע ודין יחד עם ועד הפעולה להצלת עמק ססגון החליט היום בית המשפט להחזיר את הדיון על הקמת הפרויקט המלונאי בעמק ססגון למוסדות התכנון. בית המשפט הנחה לבחון את התוכנית על-פי תמ"א 35 אשר מורה למוסדות התכנון לשקול בצורה זהירה את פיתוח האזור. בנוסף, דרש בית המשפט לערוך מסמך אובייקטיבי שייבחן את ההשפעות הסביבתיות של הפרויקט.

דב: "החלטת בית המשפט תתרום להצלת אזור טבע מיוחד מהרס. אני מברך את הפעילים והארגונים שהתגייסו למאבק הציבורי להגנת עמק ססגון. צריך לזכור – אין לנו ארץ אחרת וחיוני לשמור בקפדנות על נופי הטבע שעדין קיימים כאן. אני קורא למוסדות התכנון לשקול לעומק את החלופות הסביבתיות שהוצגו בפני השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת".

במהלך השנה האחרונה השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת בראשות דב וח"כ הרב מלכיאור פעלה למציאת פתרון בר קיימא לפרויקט המלונאות הצפוי לקום בתמנע. השדולה פעלה ביחד עם חברת איגרא, רשויות המדינה והחברה האזרחית למציאת פתרון שייקח בחשבון את מכלול השיקולים. לבקשת השדולה ערך פרופ' אלון טל בדיקה לבחינת חלופות נוספות לעמק ססגון שבבקעת תמנע. מהדו"ח המסכם עלה כי קיימות אלטרנטיבות לאתר בעמק ססגון. להזכירכם, רק בשבוע האחרון העביר מרכז ההשקעות של משרד התמ"ת עשרות מיליוני ₪ לטובת הפרויקט למרות שהובא לידיעתם כי בית המשפט טרם סיים לדון בנושא.

על פי התוכניות אמור לקום במקום מלון על שטח של כ- 120 דונם אשר ימוקם באזור ייחודי, שאינו מופר בשם עמק ססגון. קבוצת תושבים אשר התארגנה באזור החליטה למחות כנגד הכוונה ומבקשת להעביר את הבנייה לשטחים אחרים בבקעת תמנע. לדברי התושבים אין סיבה לפגוע באחד המקומות היחידים שנותרו טבעיים בשטח זה ועל כן יש להעתיק את בניית המלון.

לאתר המאבק על עמק ססגון.

לכתבתה של גלית שפיר בכלכליסט.