דב: "התכנית הכלכלית של נתניהו: מתנות נוספות לעשירים, ללא כל מענה למובטלים, ולהתרסקות מערכות הפנסיה, החינוך, הבריאות והרווחה"

23.04.09 קטגוריית: חברה וכלכלה

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ הציגו היום את עיקרי התוכנית הכלכלית: הפחתת מסים נרחבת, קידום תכנית ויסקונסין, ותמיכה ביצואנים.

דב ביקר בחריפות את עקרונות תכנית נתניהו ואמר: "במרכזה של התכנית העשרה נוספת של העשירים – הפחתה שערורייתית בשיעורי המס לאלפיון העליון ולחברות הגדולות, על חשבון תקציב המדינה והשירותים החברתיים.

ההתמקדות בעידוד היצואנים מוטעית גם היא: כבר היום הייצוא מגיע לכחמישים אחוז מהתל"ג הישראלי והיכולת להרחיב את הייצוא מעבר לכך בתנאי המשבר העולמי מוטלת בספק כבד.

צריך היה להתמקד בעידוד הייצור לצרכי המשק הישראלי, ובהגדלת היקף השירותים הציבוריים החברתיים (חינוך, בריאות, קהילה). הרחבת השירותים החברתיים יכולה לייצר מקומות עבודה נוספים ולהציע התמודדות אמיתית עם האבטלה המתרחבת.

במקום זאת, ממשלת נתניהו ממשיכה בהתקפה על המובטלים. המחסור הקשה במקומות עבודה הוא שאחראי לאבטלה הגבוהה, בניגוד לטענה המטעה של ממשלת נתניהו כאילו רצונם של המובטלים הוא להימנע מלעבוד. תכנית ויסקונסין אותה מתכוונת הממשלה להרחיב לא תייצר מקומות עבודה, אלא רק תעמיק את הפגיעה במובטלים".

לכתבתו של צבי לביא ב-ynet.

למחקרי מרכז אדוה, "ישראל והמשבר העולמי: אפשר גם אחרת".