דב בהפגנת תנועות השלום בתל אביב

06.06.09 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה

הפגנת 42 שניםפ לכיבוש

אלפי צועדים, יהודים וערבים, השתתפו הערב בהפגנה לציון 42 שנים לכיבוש, תחת הסיסמאות "לסיים את הכיבוש – להציל את הדמוקרטיה", "גומרים עם הכיבוש – מתחילים לחיות". הצעדה יצאה מכיכר רבין והסתיימה ברחבת מוזיאון תל אביב בנאומים של חברי כנסת ופעילי שלום.

בהפגנה השתתפו: חד"ש, מרצ, גוש שלום, יש גבול וארגונים רבים נוספים. בין הצועדים היו גם חברי הכנסת מחמד ברכה (יו"ר חד"ש), דב חנין (חד"ש) וניצן הורוביץ (מרצ-התנועה החדשה), חברי הכנסת לשעבר עיסאם מח'ול, תמר גוז'נסקי, נעמי חזן, מוסי רז, אורי אבנרי, חברי מועצת עיריית תל אביב-יפו יואב גולדרינג ועומר סיקסיק וכן אישי ציבור נוספים.

דב אמר בהפגנה כי: "42 שנות הכיבוש הן 42 שנים יותר מדי. השנה ניצבת ישראל על פרשת דרכים: או שנתקדם לשלום ישראלי-פלסטיני צודק או שתיווצר הידרדרות מסוכנת שעלולה להוביל אותנו למלחמה אזורית איומה. אנחנו במירוץ נגד הזמן לעלות על דרך השלום. סיבה שניה לדחיפות בסיום הכיבוש הוא המהלך הדרמאטי של חדירת נורמות הכיבוש גם לתוך ישראל והאיומים הגוברים על המרחב הדמוקרטי בכל המישורים: חוקי הנכבה, הפגיעה בחופש הביטוי הפוליטי, הפגיעה החריפה בזכויות העובדים והצמצום הגובר בזכויות האופוזיציה הפרלמנטרית בכנסת. המציאות האיומה בשטחים והתופעות החמורות הנלוות לה בתוך ישראל מחייבות התגייסות דחופה של כל כוחות השלום והדמוקרטיה לעצירת הסכנות האלה ולעלייה על מסלול של שלום."

לכתבתה של ענת שלו ב-ynet.