כלבים חולי כלבת יוכלו לשהות גם במרפאה עצמאית: הסתייגות של דב התקבלה בקריאה שניה

27.07.09 קטגוריית: ירוק

הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה את הסתייגותו של דב שדרש לאפשר הסגר של בעלי חיים, החשודים בכלבת, גם אצל וטרינרים מוסמכים ולא רק במכלאות רשותיות. דב שנימק את הצעתו אמר שההצעה מגינה לא רק על בעלי החיים ממכלאות שנמצאות בתנאים לא ראויים אלא גם יוצרת מוטיבציה אמיתית לבעלי הכלבים להכניס את בעלי החיים החשודים להסגר בתנאים ראויים. ההסתייגות התקבלה ברוב קולות במליאת הכנסת. ישיבת הכנסת הופסקה לאחר שהממשלה ביקשה למשוך את הצעת החוק בחזרה לוועדה ופרצה מחלוקת משפטית בשאלת יכולתה לעשות זאת.

לכתבתו של ארז ארליכמן ב-ynet.

נאומו המלא של דב:

עמיתי חברי הכנסת, רבותי השרים, אני מבקש את הקשבתכם. אומנם עניינים של בעלי-חיים לא מעניינים פה חלק מחברי הכנסת, אבל בכל זאת אני מציע שכל חברי הכנסת יקשיבו היטב, ופעם אחת גם ינסו להתייחס באופן ענייני לנושא שעומד על סדר-היום.

רוני בר-און (קדימה):

מעניינים.

דב חנין (חד"ש):

כולנו נגד מחלת הכלבת. כולנו רוצים להיאבק במחלת הכלבת. עד כאן כולנו מסכימים. איפה הבעיה? המכלאות הרשותיות, שבהן החוק מחייב לכלוא בעלי-חיים, נמצאות בחלקן הגדול במצב גרוע מאוד. בעלי בעלי-חיים מפחדים להביא לשם את בעלי-החיים שלהם. אנחנו רוצים שבעלי-חיים שיש עליהם סכנת כלבת יהיו אכן בבידוד ובהסגר. הדרך שאנחנו מציעים בהסתייגויות שלנו, סיעת חד"ש, היא לאפשר לעשות את הבידוד הזה לא רק במכלאות הרשותיות, שהמצב שלהן מאוד מאוד גרוע, לצערי, כי המדינה לא מקצה לזה מספיק כסף, אלא גם לאפשר לכלוא את בעלי-החיים האלה אצל וטרינרים תחת פיקוח, תחת פיקוח של המערכת הממלכתית, אבל אצל וטרינרים פרטיים שיכולים לקחת עליהם את האחריות להחזקת בעל-החיים בבידוד, כפי שצריך. התוצאה הזו היא הקלה על הסבל של בעלי-החיים, אבל לא פחות מזה, עמיתי חברי הכנסת, היא גם מבטיחה מאבק יותר נכון בסכנת הכלבת, מכיוון שהיא תבטיח באמת שבעלי אותם בעלי-חיים שנמצאים בסיכון אכן ישימו אותם בהסגר. תהיה להם אופציה נוספת לשים אותם בהסגר שפחות יסכן אותם, פחות יפגע בהם, ולכן ההסתייגויות שלנו הן לא רק הסתייגויות לטובת בעלי החיים אלא גם הסתייגויות לטובת בני-האדם ונגד מחלת הכלבת. תודה רבה.