דב יזם דיון בועדת העבודה והרווחה על עתידה של המתפרה השיתופית במצפה רמון

20.01.10 קטגוריית: חברה וכלכלה

"על משרדי הממשלה להתגייס בכדי להבטיח את המשך קיומה של המתפרה במצפה רמון"

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש) העלה היום לדיון בועדת העבודה, הרווחה והבריאות את סכנת סגירתה של המתפרה השיתופית במצפה רמון. בדיון נכחו חברות הנהלת המתפרה השיתופית, יו"ר המועצה המקומית, פלורה שושן, נציגי משרדי התמ"ת והאוצר וחברי הכנסת.

ח"כ חנין: "בצער רב מאוד קראתי את הפרסומים על סכנת הסגירה של המתפרה השיתופית במצפה רמון. מדובר בקבוצה של עובדות שלקחו את עתידן בידיהן, וכנגד כל הסיכויים יצרו לעצמן מקומות עבודה. לסגירת המתפרה תהינה משמעויות רוחביות חמורות מעבר למשמעויות הקשות של הפגיעה בעובדות – למצפה רמון, לנגב ולענף הטקסטיל בישראל".

הועדה החליטה לקרוא למשרדי הממשלה להקים צוות מלווה שיגבש תכנית סיוע להבטחת המשך קיום המתפרה וקראה לרשות המקומית ולמשרדי הפנים והאוצר למחול על חובות המתפרה.

כולנו זוכרים מלפני עשר שנים את סיפורה של המתפרה במצפה רמון שהיתה בסכנת סגירה ואת סיפורן של העובדות, שבעזרת כמה גורמים הפכו את המפעל לקואופרטיב, השקיעו מכספן והתגייסו למען עתידן ועתידו של היישוב. היום אנו קוראים מכאן לרשויות ולמשרדי הממשלה להתגייס למענן. לא מדובר בתמיכה בעסק של בעל הון. פה מדובר על כסף שנועד באופן ישיר להגן על העובדות ועל מקומות העבודה. הדבר מחייב גם את משרד התמ"ת, שלא יכול להסתפק בתפקידו כרגולטור. תפקידו ללוות את המתפרה ולעזור בכל מקום שניתן. זוהי דוגמה מובהקת לתמיכה בתעסוקה בפריפריה ולתמיכה בענף הטקסטיל.

במדינות רבות מצאו דרכים להעדיף מוצרי טקסטיל מתוצרת מקומית, ואם מדינת ישראל לא תעדיף את התוצרת המקומית על פני תוצרת המגיעה מארצות בהן אין תנאי עבודה ותנאי שכר הולמים לא יהיה כאן ענף טקסטיל.