שאילתות בעל פה לשר התחבורה

20.01.10 קטגוריית: חברה וכלכלה, ירוק

תודה רבה, גברתי היושבת-ראש. אדוני השר, שאלותי הן שתיים.

1. השאלה הראשונה: לאחרונה התקיים שימוע לזכיינית הרכבת הקלה בתל-אביב. השאלות שלי: מה תוצאות השימוע? אם ניתנה הארכה – על איזה בסיס היא ניתנה? מה לוחות הזמנים להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה? מה יבטיח בפועל עמידה בלוח הזמנים הזה? איך מקדמים מהלך מהיר וזול של הקו הירוק, שהוא בעצם קו נוסף, משלים לקו האדום?

אדוני השר, כמה מלים של הסבר בהמשך לשאלה הזאת: העובדה שאנחנו עדיין תקועים בלי התחלה של מהלך בפועל מאוד מאוד בעייתית. אני חושב שאין מקום שהמדינה תיתן הטבות נוספות לזכיינים שלא עומדים במה שהם התחייבו. מצד אחר, אם הבעיות הן בעיות טכניות, אולי המשרד צריך להיות מעורב בהן כדי לסגור את הבעיות הטכניות האלה. אם הבעיות הן לא בעיות טכניות אלא בעיות מהותיות, אולי המשרד צריך להיכנס לנעליים האלה ולבצע את המהלך בעצמו.

ביחס לקו הירוק – שוב, גם כאן העסק תקוע. לא ברור אם אנחנו מדברים על מהלך תת-קרקעי, על-קרקעי, מתי, איך. ובסיכום: מערכת התחבורה הציבורית במטרופולין גוש-דן תקועה לחלוטין.

2. השאלה השנייה: לפני יותר משנתיים הוחלט לבקשת משרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים, בוועדה לתחבורה יבשתית, ולאחר מכן במשרד התחבורה ומשרד הפנים, על עריכת בדיקה תחבורתית להשוואת כביש 551 לחלופה המוצעת לו מצפון לרעננה, כביש 541. עד היום, אף שאותה ועדה כתבה שתסכם בתוך חודשיים ימים חלפו שנתיים, ולכן רציתי לשאול: מה מצב הבדיקה? מה תוצאותיה של הבדיקה? מתי אמור משרד התחבורה להחליט מי מהחלופות עדיפה מבחינתו? תודה רבה.

5.1.10