חוק האכיפה הסביבתית בפעולה: פקחי הרשויות הופכים לשוטרים ירוקים

22.02.10 קטגוריית: ירוק

לראשונה: פקחי הרשויות המקומיות פועלים כ"שוטרים ירוקים", ומנצלים את הסמכויות הנרחבות שניתנו להם בחוק האכיפה הסביבתית של ח"כ דב חנין. בכתבה בוויינט נכתב כי פקחים של איגוד ערים שרון-כרמל פתחו בחקירה נגד מפעל הצמיגים "אליאנס" בחדרה, בחשד שהזרים מזוט וגרם לתקלה במתקן טיהור השפכים בעיר.

עוד נאמר בכתבה: "החוק מסמיך את פקחי הרשויות לשמש כפקחים סביבתיים לכל דבר. הוא אושר אשתקד אך יישומו נדחה בחצי שנה לבקשת הרשויות, שטענו שלא נערכו להכשיר את הפקחים. בשבועות האחרונים הסתיים תהליך הכשרתם של שישה פקחים כאלה באזור חדרה. ארבעה מהם עובדי העירייה ושניים נוספים עובדי איגוד הערים – שהוא גוף המייצג 17 רשויות מקומיות באזור ופועל מתקציבן.

"החוק צפוי לחולל מהפיכה באכיפתם של חוקים סביבתיים רבים, משום שעד כה חוקי שמירת הסביבה נאכפו רק על ידי כמה עשרות פקחים של המשרד להגנת הסביבה, פקחי רשות הטבע והגנים ואנשי המשטרה הירוקה. במסגרת החוק החדש, יוסמכו מאות הפקחים של הרשויות המקומיות ברחבי הארץ לאכוף כ-17 חוקים סביבתיים – החל מחוקים למניעת מפגעים ורעש, חוק למניעת זיהום מים וחוקים הקשורים במיחזור בפסולת ובקרינה.

"הסמכויות החדשות של הפקחים העירוניים כוללות לא רק אפשרויות חקירה ועיכוב, אלא גם סמכות להטיל קנסות ולקדם כתבי אישום על ידי העיריות".

לקריאת הכתבה:
תמו העיכובים -הפקחים הופכים ל"שוטרים ירוקים"