הארכת תוכנית ויסקונסין הוכשלה בכנסת

28.04.10 קטגוריית: חברה וכלכלה

ח"כ חנין, ממובילי המאבק נגד תוכנית ויסקונסין בכנסת, פרסם היום הודעה בעקבות כישלון מאמצי הממשלה להאריך את תוקף התוכנית, האמורה להסתיים בסוף החודש.

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש) אמר כי: "תוכנית ויסקונסין, שפגעה קשות בזכויות האדם הבסיסיות של מובטלים ועניים, הובאה היום לקבר ישראל. סיומה של התוכנית מביא לקיצו פרק אומלל בתולדות היחסים החברתיים בישראל – פרק שבו הפריטה הממשלה את רשת הביטחון החברתית הבסיסית ביותר, רשת הביטחון לחלשים ביותר בחברה. במרכזה של התוכנית עמדה תפישה של הפרטת שירותי התעסוקה והעברתם לקבלנים פרטיים, שיעשו רווחים מן המצוקה. מאבקינו הקשה נגד התוכנית בשתי הכנסות האחרונות הוביל סוף-סוף לכך שחקיקה שתייצר מחדש את המודל הכושל והמכשיל הסתיימה היום."

כזכור, אתמול נקטעו דיוני ועדת העבודה והרווחה של הכנסת שעסקה בהכנת התוכנית לקריאה שנייה ושלישית. זאת בעקבות בקשתם של אנשי האוצר להתייחס להסתייגויותיהם של חברי הכנסת לתוכנית כ"נושא חדש". ח"כ חנין טען אז שהעלאת טענת "נושא חדש" בוועדה של הכנסת מחייבת על פי התקנון הפסקה מיידית של הדיון והעברת הסוגיה לוועדת הכנסת כדי שתכריע בעניין. בעקבות דרישה זו הופסקו הדיונים, אך הממשלה לא הצליחה לכנס את ועדת הכנסת כדי לאפשר את חידושם.

ח"כ חנין הביע הערכה לארגונים החברתיים שניהלו לאורך השנים מערכה קשה נגד התוכנית ולקשת הרחבה של חברי כנסת מסיעות רבות שהצטרפו למאבק נגד התוכנית.