"כרישי הנדל"ן והמפעלים המזהמים נפגשים באיומים על חופי ישראל"

13.04.10 קטגוריית: ירוק

לקראת פתיחת עונת הרחצה בחופי ישראל פרסמה היום (שלישי, ה-13 באפריל) עמותת צלול דו"ח מסכם הנוגע לזיהום החופים בישראל. כמו כן בשעות הבוקר נערך סיור בנושא לאורך חופי ישראל. ח"כ דב חנין, יו"ר הועדה המשותפת לסביבה ובריאות של הכנסת, בירך על פרסום הדו"ח והצהיר כי יכנס את הועדה עם החזרה מהפגרה לדיון בנושא.

ח"כ חנין, ממובילי החקיקה הנוגעת להגנה על חופי הים ויוזם חוק ההגנה על חופי מפרץ אילת וחוק הגנת הכנרת אמר בתגובה לדו"ח ועם פתיחת עונת הרחצה כי "זיהום חופי ישראל מעיד על כשל עמוק במדיניות ובתכנון. ללא מדיניות מתקדמת של ניהול מערכת הביוב והשפכים בישראל וללא תשתית מספקת לכך, אל לנו להתפלא כשאנו שומעים עוד ועוד עדויות על סגירת חופים וזיהום חופי רחצה".

עוד הוסיף ח"כ חנין: "איומים על חופים ציבוריים מצויים היום בכל הארץ: מחוף בצת וחופי הכנרת בצפון, דרך חוף דור במרכז ועד חוף פלמחים בדרום. רפורמת התכנון והבנייה שמקדם עתה נתניהו, תחריף מאד את הבעיות ותמנע מהציבור את היכולת להתנגד ולהגן על החופים. בחופי ישראל נפגשים אינטרסים של מפעלים מזהמים עם כאלה של כרישי הנדל"ן באיום על הסביבה ועל הבריאות של כולנו.

"בחופשת הפסח כולנו ראינו כיצד חופי הכנרת הם מקום בילוי מועדף לכל רובדי החברה הישראלית. פתיחת החופים לרחצה חופשית, בניהול ציבורי ולא למטרות רווח, היא תהליך ארוך שיש לצפות שייתקל בהתחלה בקשיים. אך אסור להפריט את החופים ולתת לגורמים פרטיים ואינטרסנטיים להרוויח על חשבון הציבור, תוך מניעת הזכות הבסיסית לרחצה חופשית בים לכל מי שחפץ בכך ולא רק לבעלי האמצעים".

ח"כ חנין הודיע כי בכנס הקרוב של הכנסת בכוונתו להשלים את חקיקת חוק איסור הנהיגה בחופי הים שיזם.