ח"כ חנין: "המאבק בהומופוביה אקטואלי וחיוני"

17.05.10 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה

היום (ה-17 במאי) מצוין ברחבי העולם יום הבינלאומי למאבק בהומופוביה. להבדיל מחודש הגאווה שחל ביוני ושבשיאו נחגגים ברחבי העולם מצעדי הגאווה הססגוניים, יום המאבק בהומופוביה מסמל את הדרך הארוכה שניצבת בפני החברה בדרך לקבלת האחר ובמאבק כנגד גילויי האלימות והדיכוי הקשורים בנטייה מינית ובזהות מגדרית.

לפני כשנה בוצע לראשונה בישראל רצח אכזרי על רקע נטיות מיניות בבר הנוער בתל אביב, בו נרצחו ליז טרובישי וניר כץ ז"ל. בשנת 2005 נפצעו בירושלים שלושה צועדים בדקירות סכין במצעד הגאווה שנערך בעיר. השנה מצוין לראשונה יום המאבק הבינלאומי בהומופוביה גם בראשון לציון, שם יתקיים מצעד גאווה בפעם הראשונה.

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש) אמר היום כי: "השנה אנחנו מציינים בכאב את יום המאבק בהומופוביה, כאשר זיכרון הרצח הנורא בבר הנוער עדיין טרי וכואב וכאשר זכויות חברתיות בסיסיות, כמו הקמת משפחה בישראל, עדיין נמנעות מחלקים נרחבים באוכלוסייה. המאבק בהומופוביה, לסבופוביה, ביפוביה וטרנסופוביה הוא חלק ממאבק כולל בכל ביטויי שנאת האחר, הגזענות והלאומנות שמציפים אותנו מכל עבר. אין לנו את המותרות של ייאוש וויתור על המאבק על דמות החברה בה אנו חיים".

ח"כ חנין מקדם בימים אלו הצעת חוק בנושא אפליה על רקע נטייה מינית במוסדות חינוך בישראל. מנתונים מצטברים עולה כי עדיין קיימות במוסדות החינוך בישראל תופעות של אפליה כלפי בני נוער על רקע נטייתם המינית ופגיעה בהם. על פי הצעת החוק, לצד איסור האפליה על רקע כלכלי- חברתי בחוק זכויות התלמיד, יתווסף האיסור על האפליה על רקע נטייה מינית.