"הקצאת הקרקע בפארק הקישון לטובת מסוף אכסון מכולות הוא גזל כבשת הרש"

28.07.10 קטגוריית: ירוק

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש), יו"ר הועדה המשותפת לסביבה ובריאות בכנסת ביקר את ההחלטה של ועדת מנכ"לים שדנה בעתיד שטחי פארק הקישון להקציב רק 590 דונמים מתוך כ 1200 מתוכננים לפארק ציבורי ולהקים במקום היתר מסוף מכולות. ח"כ חנין הצטרף לאכזבה שהביעו הארגונים הסביבתיים והתושבים מההחלטה ודרש מהגורמים הנוגעים בדבר לבחון את הנושא מחדש ולהחליט על הקמה של מסוף המכולות במיקום אחר.

ח"כ ד"ר דב חנין ביקר את ההחלטה ואמר כי: "הקצאת הקרקע בפארק הקישון לטובת מסוף אכסון מכולות הוא גזל כבשת הרש. תושבי מפרץ חיפה סובלים ממיעוט שטחים ירוקים וגזילתם היא בוודאי לא הפתרון".

לדבריו: "פארק הקישון הוא איזור ירוק שמשוקם במאמצים עצומים בתוך איזור המפרץ שהפך למפגע סביבתי נורא. צריך לתמוך בשיקום הקישון ולא לסכל אותו. לאחסון מכולות ישנם שטחים אפשריים אחרים וחוות הדעת המקצועיות מראות ששטחי פארק הקישון הם החלופה הפחות מוצלחת מכל הבחינות. אסור לאפשר לאינטרסים כלכליים צרים להתגבר על האינטרס הסביבתי והחברתי".

ח"כ חנין קרא לציבור להתגייס למאבק להגנת פארק הקישון כדי להראות למקבלי ההחלטות שפגיעה בשטחים ירוקים אינה האופציה הקלה והפשוטה כפי שהם חושבים היום.

ח"כ חנין מתכוון לכנס את הועדה בראשותו לדיון מעקב בנושא.