"ההסתה לטרנספר היא משחק מסוכן באש"

29.09.10 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה

ח"כ ד"ר דב חנין הגיב היום בחריפות על דברי שר החוץ אביגדור ליברמן בעצרת האו"ם אמש בעניין חילופי האוכלוסין והוצאת האזרחים הערבים מתחומי ישראל: "כמו באוקטובר 2000, גם עתה לקראת אוקטובר 2010 הימין הקיצוני משחק באש. מול נאום ההתלהמות של ליברמן וההסתה לגזענות ולטרנספר קיימת רק תשובה מוסרית אחת – עמידה משותפת של יהודים וערבים במאבק על הדמוקרטיה ועל העתיד המשותף של שני העמים.

"עצומת אנשי הרוח עליה חתומים אישים יהודים וערבים בולטים רבים כל כך, מסמנת דרך של תקוה לשני העמים. ב-2 באוקטובר השנה יערך אירוע יהודי ערבי חשוב בנצרת שיסמל את הדרך האחרת לדרך השנאה- יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים".

ח"כ חנין הוא בין מאות אנשי ציבור, אקדמיה,רוח ואמנות שפרסמו אתמול גילוי דעת לציון עשור לאירועי אוקטובר בהם נהרגו 13 מפגינים ערבים באש משטרת ישראל. גילוי הדעת קורא לפתיחת דף חדש ביחסים בין יהודים וערבים ומתריע מפני סחרור אנטי דמוקרטי בו נמצאת ישראל, סחרור שהחל במסע הפחדה שכוון לעבר האוכלוסיה הערבית וכעת מאיים גם על קבוצות נוספות בחברה הישראלית, על החופש האקדמי ועל חופש המחאה והביטוי.

בין החותמים על גילוי הדעת : דוד גרוסמן, מירה עוואד, סייד קשוע, סמי מיכאל, כליל זיסאפל, סכנדר קובטי, רונה קינן, פרופ' יוסי יונה, אורלי קסטל בלום, זהבה גלאון, ד"ר איימן אגברייה, גל אוחובסקי, דייויד ריב, מוסי רז ועוד.

לרשימת החותמים המלאה ונוסח מלא של גילוי הדעת
לפרטים לגבי עצרת המחאה והזכרון היהודית-ערבית